شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
در خانه اسباب بازي رشد شناختي، عاطفي و جسماني كودك ارتقا مي‌يابد؛
مدير كل سلامت شهرداري تهران با بيان اين كه تاكنون 211 خانه اسباب‌ بازي در سطح محلات شهر راه‌اندازي شده است، تاكيد كرد: 98درصد برنامه‌هاي اين اداره كل در اين زمينه در سال جاري محقق شده است.

محمدمهدي گلمكاني، مدير كل سلامت شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: تاكنون 211 خانه اسباب‌بازي در محلات مختلف شهرداري تهران براي سنين3تا 6 سال راه‌اندازي شده است.
وي با اشاره به اين كه با راه اندازي اين تعداد خانه اسباب‌بازي 98درصد اهداف اداره كل سلامت شهرداري محقق شده، افزود: طبق برنامه راه‌اندازي 216 خانه اسباب‌بازي تا پايان سال‌جاري پيش بيني شده بود، كه با اين روند و استقبال شهروندان اميدواريم بر تعداد اين خانه‌ها افزوده شود.


مدير كل سلامت شهرداري تهران با بيان اهداف راه‌اندازي اين مراكز تصريح كرد: ارائه خدمات آموزشي در زمينه بازي‌ها و اسباب‌بازي‌هاي سالم به‌شهروندان، ارتقاي سطح سلامت كودكان از طريق بازي و به‌كارگيري بازي‌هاي خلاق، استاندارد و مناسب از اهداف اصلي تشكيل خانه‌هاي اسباب‌بازي است.


وي ادامه داد: از ديگر اهداف خانه‌هاي اسباب‌بازي آموزش مهارت‌هاي زندگي و سبك زندگي سالم به‌كودكان از طريق بازي و بهره‌برداري از اين اسباب‌بازي‌هاي سالم است.


گلمكاني با بيان اين‌كه در خانه اسباب بازي با استفاده از فرايند بازي، رشد شناختي، عاطفي و جسماني كودك ارتقا مي‌يابد، خاطرنشان كرد: مهم اين است که والدين به‌كودكان‌شان به طور ويژه توجه كنند و ما هم تلاش کرديم با برقراري ارتباط با خانواده‌ها در اين مهم همکاري کنيم.


بر اساس اين گزارش، شهرداري تهران قادر است با کمک شهروندان در خانه‌هاي اسباب بازي پذيراي کودکان 3 تا 6 ساله بوده و ضمن ايجاد فضايي شاد و سرگرم کننده، برنامه هاي آموزشي و تربيتي مناسب سن آنها نيز ارايه دهد.

نظر شما