شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۹۲۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها تاكيد كرد: همه اقشار و نهادها به ويژه مجلس شوراي اسلامي بايد دولت را در اجراي اين قانون براي اصلاح اقتصاد كشور كمك و ياري كنند.

به گزارش " شهر " آيت الله محمد امامي كاشاني خطيب نماز جمعه تهران اظهار داشت : اصلاح اقتصاد بيمار كشور براي رسيدن به اهداف مطلوب به ويژه رشد اقتصادي ، ايجاد شغل و رفع بيكاري، ازداوج آسان و ديگر نشانه هاي يك اقتصاد سالم كاري بزرگ است كه دولت با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها آن را آغاز كرده است .


وي افزود : انجام اين جراحي بزرگ در اقتصاد كشور مي طلبد كه همه اقشار جامعه به توصيه هاي دولت در زمينه صرفه جويي هاي اقتصادي و هدايت منابع كشور به سمت بخش هايي كه فعاليت آنها براي رشد اقتصادي لازم است عمل كنند و دولت نيز كه با ظرافت و دقت اين كار را آغاز كرده از ديدگاههاي فرهيختگان و آگاهان به اقتصاد براي اجراي هرچه بهتر اين قانون استفاده كند.


امام جمعه موقت تهران خاطر نشان كرد موفقيت اين گام بزرگ و نخست باعث خواهد شد تا اقتصاد بيمار كشور از روي تخت بيمارستان تكاني خورده و رو به بهبود رود.


خطيب نماز جمعه اين هتفه تهران بر استقرار اقتصاد اسلامي براي برپايي عدل و قسط در جامعه تاكيد كرد و اظهار داشت: جامعه اسلامي بايد از نظر اقتصادي، سالم باشد تا سرمايه‌گذاري‌ها درست و اشتغال و ازدواج جوانان به سهولت انجام شود.


وي از مردم خواست كه به توصيه‌هاي دولت در زمينه صرفه‌جويي در مصرف و استفاده از يارانه‌هاي پرداختي عمل كنند.


امامي كاشاني در ادامه ويژگي‌هاي تمدن اسلامي را مورد اشاره قرار داد و گفت: ديدگاه هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي اسلام موجب شد بسياري از ملت‌ها به دليل آنكه سال‌ها تحت فشار و خفقان حكومت هاي باطلي مي زيستند، از اين دين استقبال كنند.


وي با بيان اينكه تمدن اسلامي پس از قرن پنجم هجري با افول رو به رو شد، اظهار داشت: مي‌توان با اجراي دستورات اسلام بار ديگر تمدن اسلامي را در جامعه احيا كرد.


امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان همواره تلاش كرده اند با ايجاد فساد و از بين بردن دانشمندان با تمدن اسلامي مقابله كنند و به همين خاطر از سويي دانشمندان كشور را ترور مي كنند و از سوي ديگر براي ايجاد اختلاف حوادثي نظير حادثه تاسوعاي حسيني در چابهار را بوجود مي‌آورند.


امامي كاشاني تاكيد كرد كه هدف دشمنان از چنين اقداماتي از بين بردن اسلام و هويت اسلامي از جامعه ايران است كه بايد با وحدت و همدلي اين توطئه‌ها را خنثي كرد.


وي همچنين با اشاره به تلاش دشمنان براي جلب نظر جوانان به آيين مسيحيت و ساير اديان، به جوانان توصيه كرد كه براي بازيابي هويت خود به كتاب آسماني قرآن كه همه دستورات زندگي را در خود دارد، مراجعه كنند.


خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، ياد آور شد كه برخي كتاب‌هاي مقدس نظير انجيل با خرافه آميخته شده اند و در اين كتاب‌ها اثري از دستورات زندگي نيست.


امامي كاشاني اختلاف در جامعه اسلامي را خواست دشمنان عنوان كرد و گفت: دشمنان با ايجاد موضوعاتي نظير عرب و عجم و فارس و دامن زدن به مسايل مذهبي، مسلمانان را به جان هم انداخته اند.


امامي كاشاني، از اينكه جامعه در حوادث سال گذشته با تشتت رو به رو بود، ابراز تاسف كرد و گفت : اختلاف سليقه نبايد به فتنه تبديل شود.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با يادآوري مناسبت‌هاي اين هفته، به سوم ديماه روز ملي ثبت احوال اشاره كرد و نقش آمار را در ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها متذكر شد.

امامي كاشاني همچنين با اشاره به دستور امام راحل در سال 63 مبني بر اعطاي مسووليت حفاظت از هواپيماها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اظهار داشت: اين كار با هدف مقابله با هواپيما ربايي صورت گرفت و سپاه نيز در اين مدت به خوبي از عهده اين مسووليت بر آمده است.


وي همچنين فرا رسيدن سالگرد فرمان امام مبني بر تاسيس نهضت سواد آموزي را گرامي داشت و از دولت و مجلس خواست مساعدت‌هاي لازم را با اين سازمان براي ترويج علم آموزي در كشور داشته باشند.



آيت الله امامي كاشاني در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته تهران نيز گفت :درست فكر كردن ازاصول اساسي دراخلاق محسوب و موجب بهرهمندي از اين عالم مي شود لذا چنانچه فكر در اختيار عقل باشد ، حاصل آن موجب رستگاري است و درغير اين صورت گمراهي را به دنبال مي آورد .


وي با نقل حديثي از ثامن الائمه حضرت رضا عليه السلام گفت : عبادت به نماز و روزه زياد نيست ، بلكه عبادت به تفكر در امر خداست، بنابراين سخنان زشت ،تندي كردن، فحش و ناسزا گفتن و دركنارش اقامه نماز ثمري ندارد، هرچند كه نماز اساس و عمود دين است .


امام جمعه موقت تهران افزود : چنانچه فكر در مسير توحيد باشد، موجب بزرگي انسان مي شود، درواقع تفكر درست هماني است كه در قرآن و احاديث از آن ياد و در ادعيه و روايات برآن تاكيد شده است .


وي خاطرنشان ساخت : خداوند متعال قوه فكر را به انسان داده و او مي تواند در مسير درست يا غلط از آن بهره گيرد ،چنانچه در مسير تقوي و خوف از خدا پيش برود عملكرد انسان صحيح است در غير اين صورت سقوط مي كند .


آيت الله امامي كاشاني اضافه كرد: خداوند شرايط را براي انسان فراهم ساخته و در واقع قضا وقدر درست و غلط در كنار هم واقع شده اند و اين انسان است كه دست به انتخاب مي زند .


وي خاطرنشان ساخت : در سوره بقره آمده است آن كسي كه از دين ابراهيمي عدول مي كند از قوانين فطرت سرباز زده و عقلش را از دست داده و فكر نادرست دارد .


به گفته امام جمعه موقت تهران ، تفكر براي كسب پول حرام ، كلاهبرداري و ديگر افعال زشت و نادرست پيامد ديوانگي و سفاهت است، درحالي كه چنانچه افكار فرزندان اسلام گل باشد، فضاي جامعه گلستان مي شود .


آيت الله امامي كاشاني تصريح كرد : انسان مي تواند تفكرش را به سوي فلاح و رستگاري هدايت كند يا به سوي تباهي و نابودي ،وقتي انسان در درون خود قدرت قابيلي را حاكم ساخت، راه نجاتي ندارد و اگر تقوي پيشه ساخت مي تواند پيش برود و از رحمت واسعه الهي برخوردار شود.

نظر شما