شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۹۳۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از دستگيري 160 هزار نفر توزيع كننده، قاچاقچي و حامل مواد مخدر از اول سال تا كنون در كشور خبر داد.

سردار حميد رضا حسين آبادي در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: مجموعه نيروي انتظامي در سراسر كشور از اول سال تا كنون موفق به كشف 280 تن مواد مخدر شده است كه از اين ميزان مواد مخدر كشف شده 2 تن مرفين، 214 تن ترياك 31 تن حشيش و 16 تن كراك و الباقي مربوط به ساير مواد مخدر است.

 

وي ادامه داد: همچنين در راستاي شناسايي و دستگيري باند هاي قاچاق مواد مخدر 1800 باند نيز در اين زمينه شناسايي و متلاشي شد كه در اين رابطه بيش از 160 هزار نفر دستگير شده اند.

 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اينكه 80 درصد كشفيات پليس در حاشيه مرز و استانهاي شرقي كشور است اظهارداشت: بيشترين كشفيات پليس در زمينه مواد مخدر در استانهاي سيستان و بلوچستان خراسان رضوي خراسان جنوبي و كرمان است كه اين امر به علت داشتن مرز مشترك اين استانها با كشور افغانستان و پاكستان است.

 

حسين آبادي افزود: متاسفانه كنترل مرزهاي مشترك ما با كشور افغانستان و پاكستان به صورت يک طرفه كنترل مي شود به اين معني كه تنها از طرف ايران اين مرزها كنترل مي شود و همين موضوع باعث شده است تا آنسوي مرز محل امني براي قاچاقچيان باشد.

 

وي با اشاره به اينكه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شده است گفت: خوشبختانه در اين قانون مجازات هاي سختي براي قاچاقچيان مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتي در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما