سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
رييس خانه فرهنگ شيخ‌هادي از دوره‌هاي رايگان روانشناسي در اين مركز خبر داد و گفت: اين دوره‌هاي‌ آموزشي سه‌شنبه‌هاي هر هفته تا پايان سال برگزار مي‌شود.

«يوسف صادقي» در گفت‌وگو با خبرنگار شهر  درباره اين مركز گفت: خانه فرهنگ شيخ هادي وابسته به مديريت فرهنگي هنري منطقه 11 در سال 1373 در فضايي به مساحت 750 متر مربع در 5 طبقه احداث شد و داراي 9 کلاس آموزشي، يک نگارخانه و يک سالن ورزشي است.


وي افزود: اين خانه فرهنگ در يکي از قديمي‌ترين مناطق تهران بين خيابان‌هاي امام خميني و جمهوري واقع است که از نظر موقعيت مکاني از غرب به بيت رهبري و ساختمان رياست جمهوري و شمال شرق وشرق به سفارتخانه‌هاي روسيه و انگليس و آتشکده زرتشيان و کليساي مسيحيان و از جنوب به ميدان حسن‌آباد قرار دارد. نامگذاري اين خيابان و خانه فرهنگ نيز بدليل وجود منزل و مقبره حاج شيخ هادي نجم آبادي بوده است.


صادقي اظهار داشت: در طبقه اول، نگارخانه شيخ هادي قرار دارد که با مساحتي حدود 150 متر مربع و گنجايش 40 اثر از تابلوهاي استاندارد نمايشگاه آماده برگزاري نمايشگاه‌هاي هنرهاي تجسمي در رشته‌هاي سفال، مجسمه، عکس، نقاشي، خوشنويسي، طراحي و بازارچه‌هاي فرهنگي هنري است. ضمن اينكه در اين نمايشگاه‌ها تعدادي از آثار برگزيده اساتيد بنام خوشنويسي، طراحي، نقاشي، معرق به نمايش گذاشته شده است.


رييس خانه فرهنگ شيخ‌هادي ادامه داد: در طبقه دوم، واحد آموزش قرار دارد که در فصل زمستان، آماده ثبت‌نام كلاسهايي شامل زبان، مهدكودك، قرآن، هنرهاي تجسمي، كلبه شادي، فوريت‌هاي پزشكي، طب سنتي، موسيقي، عكاسي، انواع هنرهاي دستي، خياطي، سفره‌آرايي، خوشنويسي و ورزشي است.


به گفته وي، در طبقه زير همکف سالن ورزشي به مساحت 60متر مربع قرار دارد که تيم کونگ فو بانوان اين باشگاه در مسابقات استاني تهران با 3 مدال طلا و 4 نقره و 7 برنز جام قهرماني را از آن خود کردند.


صادقي در پايان از برگزاري دوره‌هاي رايگان روانشناسي در اين مركز خبر داد و گفت: آموزش طب سنتي و مشاوره سه‌شنبه‌هاي هر هفته برگزار مي‌‌شود ضمن اينكه تست فشار و قند خون رايگان نيز يكشنبه‌ها از ساعت 9 تا 11 در اين مركز صورت مي‌گيرد.


وي تصريح كرد: نمايشگاه نقاشي با عنوان «نقش رنگ‌ها» نيز شامل 26 تابلو با تكنيك رئال در ابعاد 60 در 80 تا 15 دي‌ماه از ساعت 9 تا 17 ميزبان علاقه‌مندان است. خانه فرهنگ شيخ هادي در خيابان وليعصر، خيابان شيخ هادي، نبش کوچه شهيد حسين سخنور واقع است.

نظر شما