دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
هفت پژوهشگر برتر کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در سومين جشنواره هفته پژوهش کانون معرفي مي‌شوند.

به گزارش شهر، کارشناسان و مربيان مراکز کانون سراسر کشور 132 عنوان از پژوهش‌هاي خود را در سه شاخه‌ي تحقيق، اقدام‌‌پژوهي و پايان‌نامه در اختيار کانون قرار دادند و در نهايت گروه داوري جشنواره 7 پژوهش برگزيده را به عنوان بهترين پژوهش‌هاي کانون معرفي کردند.

هدف از برگزاري اين جشنواره توسعه و گسترش فعاليت‌‌هاي پژوهشي، فراهم ساختن زمينه‌هاي رشد و ارتقاي علمي مربيان و کارشناسان کانون و استفاده از نظرهاي علمي و نتايج پژوهش‌ها و ارج‌گذاري به تلاش‌هاي پژوهشي آنان عنوان شده است.

در اين ميان قرار است ساعت 9 صبح روز دوشنبه 6 دي علاوه بر اين 7 پژوهشگر برتر، از 8 پژوهشگر ديگر همچنين 5 کارشناس فعال پژوهش و تحقيقات کانون در استان‌ها نيز قدرداني شود.

داوري اين جشنواره را عليرضا حافظي، ملک چيذري و نرگس شيخ‌سفلي بر عهده داشته‌اند.

در همين حال آثار پژوهشي اعضاي کانون 25 استان کشور نيز در بخش جداگانه‌اي مورد ارزيابي کارشناسان مديريت پژوهش کانون قرار گرفته که از ميان 254 اثر اين بخش 54 عنوان شايسته تقدير و دريافت جايزه شناخته شده است.

اين مراسم با حضور مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري کانون واقع در خيابان حجاب برگزار مي‌شود.

بر اساس اين گزارش مربيان و کارشناسان کانون با توجه به موضوع‌هايي که در فراخوان جشنواره اعلام شده بود چگونگي تشويق و ترغيب اعضاي مراکز کانون به حضور در مراکز و فعاليت مستمر در آن، چگونگي افزايش ميزان خلاقيت بچه‌ها در آثار هنري، قصه‌گويي و تاثير آن در افزايش مهارت‌هاي اجتماعي، چگونگي ايجاد علاقه در بچه‌ها براي مطالعه کتاب و نشريات، علل استقبال کم نوجوانان به ويژه اعضاي پسر از فعاليت‌هاي مراکز کانون، نيازسنجي و بررسي امکان تفکيک کتاب‌خانه‌هاي کودک از نوجوان در مراکز کانون و ويژگي‌هاي کتاب‌هاي مورد استقبال اعضا در مراکز و تناسب اين کتاب‌ها با نيازهاي کودکان و نوجوانان را مورد پژوهش و تحقيق قرار داده بودند.

علاوه بر اين مديريت آموزش و پژوهش کانون با برپايي گردهمايي يک روزه کارشناسان و رابطان پژوهش و تحقيقات‌ِ کانون استان‌هاي مختلف کشور در تهران تلاش کرده است تا آثار پژوهشي مراکز کانون را با حضور کارشناسان مورد نقد و بررسي قرار دهد.

اين گردهمايي روز يک‌شنبه 5 دي در تهران برگزار شد.

همچنين کانون استان تهران نيز به مناسبت هفته‌ي پژوهش اقدام به برپايي نمايشگاهي از آثار پژوهشي اعضاي مراکز خود در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي، هنري کانون کرده است.

اين نمايشگاه تا روز 9 دي در نگارخانه اين مرکز در تهران به کار خود ادامه مي‌دهد.

کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان داراي نزديک به 830 مرکز فرهنگي، هنري ثابت، سيار شهري و روستايي و کتابخانه‌ي پستي در سراسر کشور است که بازبيني و توجه به نوآوري در فعاليت‌هاي آن از اهميت زيادي برخوردار است و بي‌ترديد گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي در ميان مربيان و اعضاي کانون به اين مهم کمک خواهد کرد.

نظر شما