دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
رييس مركز فناوري، آمار و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
رييس مركز فناوري، آمار و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه تاكنون گام هاي مهمي در ايجاد زيرساخت هاي امكانات الكترونيك و فناوري اطلاعات در اين وزارتخانه برداشته شده است گفت: تمام مدارس كشور تا پايان سال آينده به امكانات الكترونيكي مجهز مي‌شوند.

اسدالله اسدي گرمارودي در گفتگو با خبرنگار  شهر، با اعلام اين نكته كه تاكنون 17 هزار مدرسه در كشور به امكانات الكترونيكي مجهز شده است گفت : با توجه به اتصال مدارس به شبكه ملي اطلاعات و ارتباطات، تا پايان سال جاري 20 هزار مدرسه ديگر به اين تعداد افزوده خواهد شد.


وي تاكيد كرد: براي تحقق دولت الكترونيك آموزش و پرورش براساس سندي كه در فناوري الكترونيك تهيه شده ‌است، بايد گام‌هاي اساسي در مدارس عمومي و متوسطه بردارد كه در همين زمينه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال آينده تمام مدارس كشور به امكانات الكترونيكي مجهز شوند.


گرمارودي يادآور شد: در چرخه تشكيلات براي دانش آموزان، مجموعه‌اي به نام " رشد" با بيش از 65 نرم افزار آموزشي فراهم شده است.


وي با اعلام ديگر اقدامات آموزش و پرورش در ايجاد سامانه آموزش از راه دور براي دانش آموزان خارج از كشور گفت: امكان ارتباط مستقيم و (online) دانش آموزان با اين سامانه ميسر شده است، ضمن اينكه در اين راستا براي افراد بازمانده از آموزش عمومي نيز اقدام به ايجاد دوره‌هاي آموزش از راه دور كرده است.


اسدي گرمارودي افزود: وزارت آموزش وپرورش همچنين در 720 شهرستان از 32 استان كشور پورتال آموزش مجازي را طراحي كرده كه براساس آن تمام مكاتبات اعلام نياز و صدور گواهينامه‌هاي ضمن خدمت كه در گذشته به صورت دستي انجام مي‌شد هم اكنون از طريق سامانه درخط شبكه ملي اطلاعات انجام مي‌شود.


رييس مركز فناوري، آمار و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين نكته كه وزارت آموزش و پرورش اقدام به داير كردن كتابخانه‌هاي مجازي كرده است گفت : از اين طريق معلمان و كاركنان وزارت آموزش و پرورش با مراجعه به اين كتابخانه ها مي توانند پاسخ سوالات خود را دريافت كرده و دانش علمي خود را افزايش دهند.


اسدي گرمارودي خاطر نشان ساخت : مراكز مستقلي به نام مركز فناوري در اداره‌هاي كل اداره فناوري و در وزارت آموزش و پرورش تاسيس شده است كه حدود 920 هزار نفر از كاركنان آموزش و پرورش در نيمه نخست دهه 80 دوره IDCL (فناوري اطلاعات) را در آنجا گذرانده‌اند.

نظر شما