سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۹۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳
در ايستگاه‌هاي مترو صورت مي‌گيرد
مدير مراكز فرهنگي هنري مترو از برگزاري ويژه‌برنامه «قاصدك» شامل تبليغات محيطي و اجراي تئاترهاي ميداني در ايستگاه‌هاي مترو خبر داد.

«محمدجواد اميري» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: با توجه به شرايط اضطرار هوا و آلودگي شهر تهران و نيز با توجه به اينكه مترو نقش اساسي در حمل و نقل عمومي و كاهش آلودگي هوا دارد، مديريت فرهنگي هنري مراكز مترو برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي ارتقا فرهنگ صحيح رفتار ترافيكي در نظر گرفته است.


رييس فرهنگسراي مترو افزود: با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها در حال حاضر جمعيت مسافران مترو روزانه به مرز دو ميليون نفر افزايش يافته است، بنابراين با برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي در سطح ايستگاه‌هاي مترو مي‌توانيم مخاطبان بسياري را تحت آموزش قرار دهيم.


اميري با بيان اينكه ويژه‌برنامه «قاصدك» به مناسبت هفته هواي پاك از اواخر آذرماه در ايستگاه‌هاي مترو آغاز شده و تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد، اظهار داشت: نصب بنرهايي در ايستگاه‌هاي مترو با شعار هواي پاك و تبليغات محيطي در واگن‌هاي قطار با مضمون اجراي قوانين و حفظ محيط زيست از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است.


وي تصريح كرد: همچنين تئاترهاي ميداني در قالب گروه‌هاي دونفره با هدف انتقال پيام‌هاي فرهنگي، روش استفاده صحيح از مترو و آموزش صحيح رفتارهاي ترافيكي در 10 ايستگاه‌ مترو مانند هفت‌تير، شهيد بهشتي، حسن‌آباد، شهدا و قيطريه اجرا مي‌شود و اميدواريم تا پايان زمان ذكر شده در تمامي ايستگاه‌ها به اجرا گذاشته شود.


رييس فرهنگسراي مترو از برگزاري ويژه‌برنامه «سبزينه» از 15 بهمن تا 29 اسفندماه خبر داد و گفت: اين برنامه نيز به مناسبت هفته منابع طبيعي، روز درختكاري و نيز با نزديك شدن به ايام نوروز در بحث‌هايي مانند خانه‌تكاني، عيد نوروز و سبره‌آرايي برگزار مي‌‌شود.


به گفته اميري، مديريت مراكز فرهنگي هنري مترو برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي فصل زمستان در نظر گرفته است كه در روزهاي آينده اعلام مي‌شود.

نظر شما