دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
رييس خانه‌موزه شهيد چمران درباره فعاليت‌هاي جديد اين مركز گفت: نقد و بررسي فيلم‌هاي دفاع مقدس و همچنين آسيب‌شناسي سينماي هاليوود و روشنگري در مورد اين سينما از برنامه‌هاي جديد خانه موزه شهيد چمران محسوب مي‌شود.

«علي عليمحمدي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: اين برنامه در سالن منحصر به فرد و سينماي كوچك خانه‌موزه با حضور اهالي فن و اصحاب سينما هر هفته برگزار مي‌شود.


وي افزود: خانه پدري شهيد چمران با قدمتي 100 ساله و با مساحتي بيش از 500 متر مربع، نزديك به بازار و محله سرپولك قرار دارد كه شهيد مصطفي چمران تا قبل از مهاجرت به آمريكا در آن زندگي مي‌كرده است. اين منزل با هدف زنده نگاهداشتن خاطره و آثار شهيد چمران و انتقال آن به نسل‌هاي بعدي است در سال 1386 از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تبديل به موزه شد.


عليمحمدي اظهار داشت: در خانه موزه شهيد چمران بخش‌هاي مختلف زندگي اين شهيد شامل دوران کودکي، دوران تحصيل در خارج از کشور، دوران مبارزه در لبنان و دوران دفاع مقدس و حضور در مناطق جنگي و لحظه شهادت به تصوير کشيده شده و همچنين يادگارهاي بجا مانده از شهيد چمران شامل برخي از آثار هنري مانند تابلوهاي نقاشي در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.


رييس خانه‌موزه چمران تصريح كرد: در اين مركز همچنين وسايلي مانند عينك، ساعت،‌ سجاده، كارنامه دوران تحصيلي، كتاب‌ها و وسايل قديم خانه به نمايش گذاشته شده است.


به گفته وي، اين خانه داراي يك واحدسينماي كوچك با ظرفيت 20 صندلي، كتابخانه، مطبخ، آب‌انبار، پاشير و نگارخانه است كه همه‌روزه از ساعت 30/8 تا بعد از نماز مغرب و عشا ميزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما