دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
در آستانه بررسي طرح قطع روابط ايران و انگليس در مجلس شوراي اسلامي، دولت انگليس طبق قانون افشاي 30 ساله، اقدام به انتشار اسناد محرمانه اي کرد که نشان مي دهد، مارگارت تاچر، نخست وزير اسبق انگليس با نگارش نامه اي به امام خميني (ره)، تلاش هايي را براي آزادي گروگان هاي آمريکايي در سفارتخانه آمريکا در تهران صورت داده که در نهايت با ناکامي روبرو شده است.

به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، اين اسناد که مربوط به دهه 80 ميلادي است، تلاش مارگارت تاچر براي آزادي گروگان هاي آمريکايي در ايران را نشان مي دهد؛ اقدامي که به نوعي فعاليت وي براي تحميل خود در عرصه بين المللي را به نمايش مي گذارد.

 

به نوشته اين روزنامه آمريکايي، به دنبال بحران سفارت ايران در لندن در 1980 و زماني که تيم نجات نيروهاي ويژه انگليس به تسخير سفارتخانه از سوي جدايي طلبان عرب پايان داد و ساختمان را محاصره و 26 گروگانگير را دستگير کرد، اين بار مارگارت تاچر کوشيد در مورد گروگان هاي آمريکايي در تهران دخالت کند. از اين رو وي با نگارش نامه اي براي حضرت امام(ره) از ايشان خواست براي حق شناسي و سپاسگزاري از نيروهاي نظامي انگليس که با عمليات خود ديپلمات هاي ايراني را آزاد کردند، گروگان هاي آمريکايي در سفارت آمريکا در ايران را آزاد کند.

.

نظر شما