سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت‌بدني دانش‌آموزان:
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدني و سلامت دانش‌آموزان از راه اندازي 500 مدرسه تخصصي فوتبال در 31 مركز استان تا سال تحصيلي آينده خبر داد.

كيومرث هاشمي قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدني و سلامت دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار شهر با اعلام اين نكته كه ر‌اه اندازي مدارس تخصصي ورزش از جمله اموري است كه در كشورهاي پيشرفته انجام مي‌شودگفت : در اين زمينه با حمايت وزير آموزش و پرورش در 31 مركز استان 500 مدرسه تخصصي فوتبال تا سال تحصيلي آينده افتتاح مي‌شود.


وي با اشاره به اين نكته كه با افتتاح 40مدرسه فوتبال در سراسر کشور در سال جاري پنج هزار و 200دانش آموز در آنها آموزش خواهند ديد اعلام كرد: براي اين منظور در طول 10ماه گذشته 15هزار نيروي متخصص تربيت بدني وارد آموزش و پرورش شدند كه از اول مهرماه کار خود را شروع کردند و هم اکنون 27 هزار معلم ورزش در مدارس حضور دارند.


هاشمي با انتقاد به كم توجهي به ورزش مدارس درگذشته گفت: توجه ويژه اين وزارتخانه به مقوله ورزش در مدارس موجب شد تا شعار " تحصيل، تهذيب و ورزش" شعار اصلي آموزش و پرورش شود و تمام برنامه‌ريزي‌ها ي آموزش و پرورش در اين راستا هماهنگ شود.


به گفته وي، تاکنون 186 هزار دانش آموز ابتدايي کشور تحت آموزش شنا قرار گرفته اند و تا پايان سال تحصيلي اين رقم به يک ميليون دانش آموز خواهد رسيد که به طور قطع نتايج اين طرح 15سال ديگر به ثمر خواهد رسيد. قائم مقام وزير آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه مجلس در راستاي سند برنامه پنجم تصريح کرد: در طول يک سال گذشته مهمترين مصوبات فرهنگي سفرهاي دولت ساخت استخرهاي شنا و سالن هاي ورزشي بود. ضمن اينكه اخيرا مجلس با تصويب ماده بيست و سه لايحه برنامه پنجم توسعه سازمان تربيت بدني را موظف کرد که در مواقعي که در سالن هاي ورزشي خود برنامه اي ندارند آنها را به آموزش و پرورش براي اجراي برنامه هاي خود واگذار کنند. هاشمي در ادامه يادآور شد: واگذاري اين سالن ها علاوه بر چهار هزار سالن ورزشي آموزش و پرورش خواهد بود که بستر بسيار مناسبي براي پيشبرد برنامه هاي ورزشي ايجاد خواهد کرد. وي با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش با پتانسيل 14 ميليون دانش آموز مي تواند پشتوانه بسيار خوبي براي ورزش كشور باشد گفت : در اين زمينه آموزش و پرورش نيازمند حمايت هاي جدي است. قائم مقام وزير آموزش و پرورش از اختصاص 2 ميليارد تومان اعتبار جهت ايجاد 7 مدرسه ورزش ويژه دانش آموزان شهر تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر در اين مدارس يك هزار و 500 مربي متخصص تربيت بدني مشغول به كار شده اند. هاشمي افزود: هم اکنون دووميداني و ژيمناستيک را به عنوان ورزش هاي پايه اي آغاز کرده ايم و در رشته هاي تخصصي ديگر مانند فوتبال، شنا و تير و کمان گام هايي برداشته ايم.


نظر شما