دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۹۸۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
دبير اجرايي مسابقه بين‌المللي كارتون و كاريكاتور «شيطان در برابر قرآن» با بيان اينكه تاكنون 29 كشور در اين جشنواره شركت كرده‌اند، گفت: 1724 اثر از 61 كشور نيز به سومين جشنواره معضلات شهري ارسال شده است.

«عباس زاهدي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين مطلب گفت: خانه کاريکاتور با همکاري بنياد رودکي و موسسه هنرهاي تجسمي مسابقه «قرآن در برابر شيطان» را در دو بخش شيطان در برابر قرآن و شيطان در برابر فطرت انساني برگزار مي‌كند.


وي با بيان اينكه تاکنون اين مسابقه به صورت نمايشگاه مجازي برگزار مي‌شد ولي با پيگيري‌هاي به عمل آمده از سوي خانه کاريکاتور به جشنواره تبديل شد، افزود: اين مسابقه در دو بخش كارتون و كاريكاتور موضوعي و كاريكاتور چهره (از تري جونز، كشيش آمريكايي كه پيشنهاد قرآن‌سوزي داد) برگزار مي‌شود.



مدير روابط عمومي خانه كاريكاتور با بيان اينكه مهلت ارسال آثار 26 بهمن ماه است و تاكنون 29 كشور در اين جشنواره شركت كرده‌اند، ادامه داد: سه جايزه 1500 دلاري براي سه هنرمند در هر بخش و پنج لوح تقدير براي 5 هنرمند در هر بخش از جمله جوايز اين جشنواره است.


زاهدي همچنين از داوري آثار سومين جشنواره بين‌المللي کارتون معضلات شهري خبر داد و گفت: 61 كشور با ارسال يك هزار و 724 اثر در اين جشنواره شركت كردند كه از اين تعداد 766 اثر به نمايشگاه مجازي راه يافتند و مورد داوري قرار گرفته‌اند.


وي تصريح كرد: «زيا لي چوآن» از چين و «والري کورتو» از آلمان به همراه «توکا نيستاني»، «ابوالفضل محترمي»، «بهرام ارجمندنيا» و «فيروزه مظفري» به امر قضاوت آثار راه يافته به داوري نهايي مي‌پردازند.


به گفته زاهدي، به ترتيب دوهزار، يك هزار و 500 و يك هزار دلار به نفرات اول اين جشنواره اهدا مي‌شود. ضمن اينكه نمايشگاه، مراسم اختتاميه و اعلام برگزيدگان تا پايان سال برگزار مي‌‌شود.

نظر شما