دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
اسطوره‌هاي ايراني ـ اسلامي پاسداشت مي‌شوند؛
مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد با اشاره به تكميل احداث رستوران سياوش در اراضي عباس‌آباد گفت: امروزه ارزش مجموعه‌هايي چون اراضي عباس‌آباد در دنيا، به ميزان خلاقيت و جاذبه‌هايي است كه در آن شكل مي‌گيرد.

بهنام اتابكي، مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: رستوران سياوش كه تمام بخش‌هاي آن از چوب است، در مجموعه اراضي عباس‌آباد ساخته شده، و به‌زودي بهره‌برداري مي‌شود.


وي با اشاره به ويژگي‌هاي رستوران سياوش افزود: اين رستوران با هزار متر بنا در سه طبقه در محدوده‌اي دوهزارمتري و در جوار بوستان آب‌ و آتش در اراضي عباس‌آباد احداث شده است.


مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد با بيان اين‌كه ساخت اين بوستان در مراحل نهايي است، تاكيد كرد: قرار است اين رستوران به‌صورت مشاركتي در اختيار بخش خصوصي توانمند قرار گيرد، و لذا پس از تعيين بهره‌بردار شهروندان تهراني مي‌توانند از آن استفاده كنند.


وي در مورد نام‌گذاري اين رستوران به‌نام «سياوش» گفت: سياوش يكي از نمادهاي اسطوره‌هاي ايراني است كه در متون فارسي از آن به‌عنوان نماد پاكي ياد شده، و معتقديم همان‌طور كه حضرت ابراهيم نماد ايثار و فرمانبري از خداوند و بخشي از تمدن ماست، سياوش هم به عنوان اسطوره ايراني معرف بخش ديگري از فرهنگ ايرانيان به‌شمار مي‌آِيد.


به گفته وي مجسمه‌اي هم از سياوش پيش بيني شده است كه در محوطه اين رستوران نصب مي‌شود.


اتابكي با بيان اين‌كه تلاش شده نهايت نوآوري در اراضي عباس آباد شكل بگيرد، خاطرنشان كرد: امروزه ارزش مجموعه‌هايي چون اراضي عباس‌آباد در دنيا، به ميزان خلاقيت و جاذبه‌هايي است كه در آن به‌كار رفته، از همين‌رو تلاش ما هم در اين است در اين مسير گام برداريم و مجموعه‌اي از بهترين‌ها را ارائه دهيم.


سياوش يكي از قهرمانان مطرح شده در شاهنامه فردوسي است كه با دسيسه سودابه به‌ناپاكي متهم مي‌شود و براي اثبات بي‌گناهي خود از ميان آتش به‌سلامت مي‌گذرد، از همين‌رو از او به عنوان «اسطوره پاكي» ياد مي شود.

نظر شما