دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
مديرعامل شركت يادمان سازه با اشاره به طراحي سيستم‌هاي نگهداري طبقات راس برج ميلاد گفت: با توجه به هزينه بالاي ساخت طبقات راس اين برج توجه ويژه‌اي در نگهداري اين برج پيش‌بيني شده است.

منصور تركان، مديرعامل شركت يادمان سازه و مجري ساخت برج ميلاد در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد نحوه نگهداري طبقات راس اين برج پس از بهره‌برداري از آن گفت: با توجه به هزينه بالاي ساخت طبقات راس اين برج و شرايط ويژه آن، توجه خاصي به نگهداري اين برج پيش‌بيني شده است.


وي افزود: نگهداري اين برج با تقسيم به 5بخش تاسيسات برقي ـ ميكانيكي، پست‌هاي توزيع برق، كنترل تردد و حفاظت تصويري، آسانسور و پله برقي و فضاي سبز مورد توجه قرار گرفته است.


مديرعامل شركت يادمان سازه خاطرنشان كرد: براي هر يك از اين بخش ها آگهي فراخوان پيمانكار داده شده است، ضمن اين‌كه پيش از اين سيستم‌هاي نگهداري طراحي و بازديدهاي دوره‌اي روزانه، هفتگي و ماهيانه پيش‌بيني شده است كه در اختيار پيمانكاران قرار گيرد تا ايمني و ديگر موارد ضروري براي نگهداري برج ميلاد به طور كامل مدنظر قرار گيرد.


وي با اشاره به سيستم تردد، كنترل تردد، BMS، CMS، ديتا، مخابرات در مورد تجهيزات حفاظت تصويري برج ميلاد ادامه داد: در بخش‌هاي مختلف برج ميلاد  670دوربين مدار بسته براي حفاظت و كنترل تردد نصب شده است، ضمن اين‌كه دوربين‌هايي كه در محوطه باز قرار دارند از امكان ديد در شب نيز برخوردارند.


تركان در مورد به‌كارگيري امكاناتي چون آسانسور و پله برقي در برج ميلاد اظهار داشت: در بخش 6طبقه پايين برج، چهار آسانسور مستقل نصب شده است كه تنها بين اين طبقات حركت مي‌كند، ضمن اين‌كه شش آسانسور پرسرعت نيز از طبقه منفي دو تا ارتفاع 302متري نصب شده كه توانايي حركت با سرعت 7متر بر ثانيه را داراست.


وي با بيان اين كه انتقال از پايين برج تا راس با اين آسانسورها تنها 50ثانيه طول مي‌كشد، اضافه كرد: در سازه راس هم دو آسانسور نصب شده كه ارتفاع 247 تا315 را طي مي‌كند.


مجري ساخت طبقات راس برج ميلاد با بيان اين‌كه دو آسانسور ويژه ديگر هم در اين برج پيش بيني شده، تصريح كرد: آسانسوري در 70متر اول دكل برج نصب شده كه براي جابجايي پرسنل فني برج استفاده مي‌شود، ضمن اين‌كه آسانسور ديگر مخصوص حمل غذا از آشپزخانه به رستوران‌هاي سبد راس برج ميلاد است.


به گفته وي شش پله برقي نيز در طبقات لابي پيش‌بيني شده است كه در كنار آسانسورها جابه جايي بازديدكنندگان در اين لابي را انجام مي‌دهد.



در همين زمينه بخوانيد:
مديرعامل برج ميلاد: تكميل طبقات بالايي برج ميلاد تا 2هفته آينده/ بهره‌برداري از «گنبد آسمان» در دهه‌فجر
مديرعامل شركت برج ميلاد تهران: تجهيزات رستوران گردان برج ميلاد نصب شد
برج ميلاد پذيراي خبرنگاران؛ مركز رسانه‌اي برج ميلاد به‌زودي بهره‌برداري مي‌شود

براي نخستين بار در ميان برج‌‌هاي مخابراتي دنيا؛ سند راهبردي «برج ميلاد» تدوين شد
معاون فني و عمراني شهرداري: 500ميليون دلار براي ساخت برج ميلاد هزينه شد

نظر شما