دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۳۰۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در جلسه شوراي اسلامي شهر از اقدامات شهرداري تبريز قدرداني کرد.

به گزارش شهر از تبريز، تراب محمدي در جلسه علني شوراي شهر از همكاري مسئولان مختلف شهر به ويژه شهرداري و شوراي اسلامي شهر تقدير کرد و گفت: با توجه به اينكه بخش مهمي از فعاليت‌هاي سازمان نيازمند حمايت و همكاري شهرداري و قانونگذاري اعضاي شوراي اسلامي شهر است، افزايش موثر همكاري‌ها با تشكيل كارگروه مشتركي ميان هر سه نهاد به خوبي اجرايي مي‌شود.

وي تاکيد کرد: آذربايجان شرقي به لحاظ كميت و كيفيت همچنين دارا بودن آثار و جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي جزو پنج استان اول كشور است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اظهار داشت: اقدامات موثري در راستاي معرفي بخش‌هاي مختلف و ارزشمند تاريخ استان صورت گرفته و «ثبت ملي قالي آذربايجان»، «برپايي نمايشگاه مرد در افق تاريخ»، «ثبت معنوي مكان رويداد قيام 29 بهمن تبريز»، معرفي و ثبت‌نام تبريز به عنوان «نخستين پايتخت تشيع در جهان اسلام» همچنين «ثبت جهاني بازار تاريخي تبريز در فهرست سازمان يونسكو» بخشي از مهم‌ترين و موثرترين اقدامات سازمان در سال‌هاي اخير بوده است.

محمدي با اشاره به استمرار كاوش‌ها در نقاط مختلف استان همچنين بافت تاريخي شهر تبريز گفت: درباره تونل‌هاي زيرزميني شهر تبريز كه گفته مي‌شود بخش‌هاي مختلف تبريز قديم را به هم متصل مي‌كرده، اطلاعات دقيقي در دست نيست و كارشناسان سازمان در حال تكميل اطلاعات در اين مورد هستند.

وي همچنين ، درباره ارك تبريز نيز تصريح كرد: فعاليت مرمتگران چيره‌دست سازمان در اين بناي ارزشمند تاريخي در جريان است و برنامه‌ريزي و اقدامات لازم براي آزادسازي اطراف ارك با همكاري بنياد مصلا ادامه دارد. گفتني است، نشست مشترک شوراي اسلامي شهر تبريز و مسوولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي، وجود تعامل و همکاري موجب احيا و حفظ تاريخ و فرهنگ شهر برگزارشد.

نظر شما