دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
شهردار منطقه 19 از تشکيل بنياد شهريار شناسي در آينده نزديک در منطقه 19 خبر داد.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، عباداله فتح اللهي در جمع 120 شهردار کلاتشهرها با اعلام اين خبر  افزود: اين بنياد به تدبير دکتر قاليباف براي فرهيختگان، هنرمندان و اهل شعر و ادب در منطقه 19 ايجاد مي شود تا ضمن ارائه آموزشهاي لازم ، با حفظ وحدت ملي از پتانسيل هاي فرهنگي ساير اقوام بهره مند شويم. وي از دوره هاي آموزشي برگزار شده براي مديران شهري شهرها و استانهاي ايران استقبال کردو گفت: اين آموزشها و انتقال تجارب مي تواند ثمرات وسيعي در  اجراي امور و قانونگذاري کشور داشته باشد.


شهردار منطقه به رويکرد اجتماعي شدن شهرداري تهران اشاره کرد و افزود: استقرار مديران محله و واگذاري امور به خود مردم از موضوعاتي است که در اين راستا انجام شده است. فتح اللهي بيان کرد: در منطقه 19، ناحيه 2 بعنوان ناحيه پايلوت مديريت محله تعيين شده و با انتخاب هيئت امناي محلات براي هر محله يک مدير محله انتخاب شده است. در اين راستا همه امکانات شهري و در مرحله اول امکانات فرهنگي و ورزشي در اختيارمدير محله قرار مي گيرد تا با سياستگذاري و تبيين مالي امور به مردم خدمات رساني کند.  وي  لازمه استقرار مدير محله را ايجاد سراهاي محله دانست و گفت: تاکنون از 13 محله 10 محله داراي سراي محله هستند.


شهردار منطقه به برخي از فعاليتهاي فرهنگي منطقه در مناسبتهاي مختلف اشاره کرد و گفت: برگزاري هفته فرهنگي آذربايجان، برپايي همايش شهريار و علامه طباطبائي از جمله اين فعاليتها هستند که به تدبير شهردار تهران و حمايت معاون اجتماعي شهرداري تهران اجرا شدند.

 آغاز کار اجرايي پارک بزرگ جنوب شهر از سال آينده

شهردار منطقه گفت: پارک 180 هکتاري جنوب شهر به عنوان ايران کوچک، نمادهاي تاريخي و گردشگري همه اقوام و استانهاي ايران را در خود جاي مي دهد. به گفته وي طراحي اين پارک درحال حاضر رو به اتمام است و کار اجرايي آن از سال 90 آغاز خواهد شد. فتح اللهي به قرار گرفتن اين پارک در کنار حرم امام راحل(ره) اشاره کرد و آن را مکاني مناسب براي ميزباني يک ميليون زائر امام دانست.


وي ساخت اين پارک را پاسخ به يکي از نيازهاي گردشگري و اقتصاد ملي بيان کرد و افزود: پارک بزرگ جنوب شهر تابلويي از معنويتهاي اقوام مختلف است که با مشارکت شهرها و استانهاي مختلف شکل خواهد گرفت. شهردار منطقه در پايان سخنان خود خبر خوشي براي هواداران باشگاه تراکتورسازي تبريز عنوان کرد. براي ساماندهي هواداران اين باشگاه مکاني در دولتخواه اختصاص داده شده که تا پايان سال افتتاح مي شود.

براساس اين گزارش، در اين بازديد شهرداران و شوراهاي اسلامي استان آذربايجان شرقي و شهرستانهاي سبزوار، خورموج، سميرم، بستان و محمدشهر کرج از مراکزي همچون سراي محله برادران شهيد شکري، کانون ندا ره يافتگان، مرکز ورزشي بهار و مرکز فرآموز ميلاد بازديد کردند. همچنين مرکز کارآفريني، خانه اسباب بازي 22 بهمن و نمايشگاه از مدينه تا شام از ديگر مراکزي بودندکه مورد بازديد قرار گرفت.  

نظر شما