دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
120 نفر از شهرداران و اعضاي شوراي اسلامي كلان‌شهرها باحضور معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران از مراكز فرهنگي منطقه 19 کردند.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، در اين برنامه معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با بيان اينکه شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهر به عنوان دولت محلي تلقي مي‌شوند گفت: هر چه صف اختيارات دولت محلي افزايش يابد اداره شهر نيز بهتر خواهد شد.

محمدهادي ايازي با اشاره به کاهش اختيارات شهرداري ها تا به امروز گفت: وجود يک مديريت واحد شهري لازمه اداره شهر و بعنوان بحثي تئوري و تجربي است. وي به سه حوزه تأثير گزار در شهر شامل مديريت شهري، شهر و شهروند اشاره کرد و افزود: مهمتر از کالبد شهر، شهروندان و مطالبات آنان است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

ايازي توجه به مسائل اجتماعي را از مهمترين مطالبات شهروندان عنوان و بيان کرد: امسال نزديک به 600 پيوست اجتماعي در سطح شهر تهران تهيه کرده ايم. ايجاد 3 هزار سامانه نشاط در راستاي اوقات فراغت شهروندان، کارهاي انجام شده در حوزه سلامت و سه بار تقدير توسط سازمان جهاني بهداشت از شهرداري تهران در سال 2010، ايجاد مراکز کارآفريني، تأسيس سراهاي محلات، ايجاد تالارهاي عروسي گل ياس با هدف تسهيل ازدواج جوانان ازجمله اقداماتي است که تاکنون در راستاي تبديل شهرداري به يک نهاد اجتماعي انجا شده است.

وي مشارکت شهروندان را ظرفيتي فوق‌العاده در اداره امور شهر بيان کرد و گفت: تبديل شهرداري از يک نهاد خدماتي به اجتماعي بايد با رويکرد مشارکت جويانه صورت گيرد چراکه استفاده از مشارکت‌هاي مردم مي‌تواند فرصتهاي زيادي براي اداره امور شهر ايجاد کند. براساس اين گزارش، در اين بازديد شهرداران و شوراهاي اسلامي استان آذربايجان شرقي و شهرستان‌هاي سبزوار، خورموج، سميرم، بستان و محمدشهر کرج از مراکزي همچون سراي محله برادران شهيد شکري، کانون ندا ره يافتگان، مرکز ورزشي بهار و مرکز فرآموز ميلاد بازديد کردند. همچنين مرکز کارآفريني، خانه اسباب بازي 22 بهمن و نمايشگاه از مدينه تا شام از ديگر مراکزي بودندکه مورد بازديد قرار گرفت.

نظر شما