يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
مدير كل احجام و نقاشي‌هاي ديواري شهرداري تهران با بيان اين‌كه نخستين نمايشگاه سفال در فضاي شهري از فردا ـ15دي ـ آغاز مي‌شود، تصريح كرد: شهرداري تهران از پيشنهاد هنرمندان عرصه‌هاي ديگر هنري كه آثار آنها قابليت كاربرد در فضاهاي شهري را دارد، استقبال مي‌كند.

سيد مجتبي موسوي، مديركل احجام و نقاشي‌هاي ديواري سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: نخستين نمايشگاه سفال در فضاي شهري، با هدف آشنايي مردم و مسئولان شهري در استفاده از سفال و سراميك به‌صورت حجم و نقش برجسته در ابعاد مختلف براي استفاده در فضاهاي شهري از فردا ـ15دي ـ در نگارخانه برگ آغاز مي شود.


وي با بيان اين‌كه اين نمايشگاه بنابر پيشنهاد انجمن هنرمندان سفال‌گر ايران برگزار مي‌شود، افزود: در اين نمايشگاه 47هنرمند سفال‌گر، نزديك به 80 اثر خود را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي‌دهند.


مدير نگارخانه برگ برگزاري نشست‌‌هاي مختلف را از برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه دانست و عنوان كرد: در اين نشست‌ها با حضور كارشناسان اين رشته و مسئولان شهري به‌كارگيري سفال در فضاهاي شهري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.


وي با بيان اين‌كه شهرداري تهران از خلق آثار هنري مرتبط با فضاهاي شهري حمايت مي‌كند، اضافه كرد: اين اداره كل از پيشنهاد هنرمندان عرصه‌هاي ديگر هنري كه آثار آنها قابليت كاربرد در فضاهاي شهري را دارد، استقبال كرده و نهايت همكاري را در جهت برپايي نمايشگاه فعاليت‌هاي گروهي به‌خرج خواهد داد.


نخستين نمايشگاه سفال در فضاي شهري، از 15 دي‌ماه تا 5بهمن‌ماه در محل نگارخانه برگ واقع در خيابان پاسداران، ميدان هروي، خيابان وفامنش، خيبان جمالي، عمارت عين الدوله برگزار مي‌شود. نگارخانه برگ هر روز به‌جز ايام تعطيل از ساعت 9 صبح تا 17عصر پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما