دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۰۲۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
در هواي باراني اين روزها، گالري‌هاي تهران بيش از پيش فعالند و به نظر مي‌رسد اهالي هنر اين هفته باراني به تن، از نمايشگاه‌هاي متنوع شهر بازديد کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، نمايشگاه عکس‌هاي مريم زندي از روز جمعه 17 دي‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا روز پنج‌شنبه 23 دي‌ماه برقرار است و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 18 در گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، شماره 34 از اين آثار ديدن کنند.

مريم زندي متولد دي 1325 در گرگان است. وي دبير انجمن ملي عکاسان و فارغ‌التحصيل دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در مقطع کارشناسي است.

همچنين نمايشگاه نقاشي علي گلستانه روز جمعه 17 دي‌ماه از ساعت 15 تا 20 افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 28 دي‌ماه از ساعت 15 تا 20 در گالري اعتماد واقع در خيابان باهنر(نياوران)، يه راه ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، شماره 4 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.


علي گلستانه متولد 1319 و نيم قرن حضور جدي در هنر معاصر کشور را تجربه کرده است. وي تحصيل کرده اسپانيا و انگليس بوده و تاکنون نمايشگاه‌هاي انفرادي متعددي در ايران و خارج از ايران برگزار کرده است.

نمايشگاه تصويرسازي‌هاي امين آقايي نيز روز جمعه 17 دي‌ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 24 دي‌ماه ادامه خواهد داشت. بازديد از آثار در طول هفته از ساعت 10 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 19 به نشاني خيابان خردمند شمالي، کوچه هجدهم، شماره 26 براي علاقمندان امکان‌پذير است.

امين آقايي تصويرگر جوان، تاکنون در بسياري از جشنواره‌هاي بين‌المللي مختلف داخلي و خارجي شرکت کرده و موفقيت‌هاي بسياري نيز به دست آورده ‌است. شرکت در فستيوال‌هاي مختلف داخلي و بين‌المللي و کسب بيش از 40 جايزه بين‌المللي از جمله جايزه بزرگ سي و دومين فستيوال طنز «پراسيکابا» در برزيل، جايزه عالي بيست و ششمين دوره «يوميوري» در ژاپن را دريافت کرده است.

همچنين کامران عدل نمايشگاه مجموعه عکس «از آسمان آبي تا ديد دوم» را عصر جمعه 17 دي‌ماه در گالري شيرين افتتاح مي‌کند. وي در اين نمايشگاه انفرادي 20 قطعه عکس نواري را روي ديوار شيرين به تماشا مي‌گذارد. اين نمايشگاه تا دو هفته در گالري شيرين واقع در بلوار اندرزگو، خيابان سليمي، باغ انجمن خوشنويسان داير خواهد بود.

در گالري مژده نيز از روز جمعه 17 دي‌ماه نقاشي‌هاي سميرا ولي ميرزا به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نقاش جوان 10 تابلوي نقاشي خود را که نگاهي معاصر به نگارگري‌هاي ايراني است با ميکس مديا خلق شده‌اند. ولي‌ميرزا فارغ التحصيل کارشناسي نقاشي از دانشگاه هنر است و اين نقاشي‌ها را تا 21 دي ماه در گالري مژده، واقع در سعادت آباد، علامه شمالي، خيابان 18 شرقي شماره 27 واحد يک نمايش مي‌دهد.

همچنين در گالري فروهر نمايشگاه مجسمه‌هاي «بيژن نعمتي شريف» عصرجمعه 17 دي‌ماه افتتاح مي‌شود. نعمتي شريف نقاش مجسمه‌ساز و عروسک‌ساز 26 مجسمه از تازه‌ترين آثار خود را در فروهر ارائه مي‌کند. وي که از شاگردان پرويز تناولي، پرويز کلانتري، مرتضي مميز و ميرفندرسکي است در اين نمايشگاه مجسمه هايي در ابعاد مختلف که با ميکس مديا و فايبرگلاس ساخته شده‌اند را به نمايش مي‌گذارد.

در گالري ماه مهر نيز تازه‌ترين آثار بيتا وکيلي از جمعه 17 دي‌ماه به نمايش گذاشته مي‌شود.


همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي بابک خدابنده با عنوان «ابرها و سنگ‌ها» از روز يکشنبه 12 دي‌ماه در گالري ايست افتتاح شد. نمايشگاه «ابرها و سنگ‌ها» تا 18 دي‌ماه همه روزه از ساعت 16 تا 19 براي بازديد عموم داير است. گالري ايست در درکه، خيابان شهيد احمدپور، نبش بن‌بست گلستان، پلاک 2، زنگ دوم واقع است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي حبيب‌الله صادقي با عنوان «قطعه‌اي از بهشت» نيز عصر جمعه 10 دي در گالري ساربان افتتاح شد. صادقي آثار متفاوتي را نسبت به دوره‌هاي پيشين كاري‌اش در اين نمايشگاه عرضه كرده است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي حبيب‌الله صادقي تا 24 دي‌ماه پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. گالري ساربان در خيابان مهناز، خيابان مهماندوست، پلاک 8 واقع است.

همچنين خانواده سينايي از روز جمعه 10 دي‌ماه در گالري راه ابريشم نمايشگاهي جمعي برپا کرده‌اند که در آن هريک از اعضاي خانواده سينايي، از خسرو سينايي 70 ساله تا نخستين نوه اين فيلم ساز، مسيح 18 ساله اثري ارائه داده‌اند.

اين نمايشگاه تا 28 دي‌ماه داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ازساعت 15 تا 19 و جمعه‌ها 16 تا 20 از اين آثار در گالري راه ابريشم واقع در خيابان فرمانيه (بلوار لواساني)، شماره 103 بازديد كنند.

نمايشگاه فصلي انجمن هنرمندان نقاش نيز روز يکشنبه 12 دي‌ماه در خانه هنرمندان ايران افتتاح شد. اين نمايشگاه كه عنوان «پاييز و زمستان» انجمن هنرمندان نقاش را دارد با آثاري از حدود 70 هنرمند نقاش افتتاح شد و نمايش آن تا 23 دي‌ماه در مجموعه نگارخانه‌هاي خانه هنرمندان ايران واقع در خيابان ايرانشهر ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 10 تا 20 از اين نمايشگاه ديدن كنند.

همچنين نمايشگاه «شروع يک پايان» با آثاري از مرتضي طالبي از 3 تا 26 دي‌ماه در گالري آن برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 20 از اين آثار در گالري آن به نشاني ونک، خيابان سئول، شماره 40 ديدن كنند. نشست با هنرمند نيز در روز جمعه 17 دي‌ماه از ساعت 18 تا 20 برگزار مي‌شود.

نمايشگاه عکس‌هاي شهره گل‌آزاد و اميد عالياني نيز از هشتم تا 28 دي ماه در موزه عکسخانه شهر واقع در ميدان هفت تير، خيابان بهار شيراز برپاست.

اين نمايشگاه با عنوان «رنگ بازار» شامل 30 قطعه عکس رنگي در ابعاد 50 در 70 سانتيمتر از شهره گل آزاد و اميد عالياني از روز چهارشنبه هشتم دي‌ماه به نمايش گذاشته شده است.

نظر شما