يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران:
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به افزايش گشت هاي ويژه شهرداري براي جمع آوري متکديان و کارتن خواب ها، اظهار داشت: هم اکنون 4 گرمخانه در نقاط مختلف شهر تهران وجود دارد که اين مراکز به صورت کامل پاسخگوي نيازهاي شهر تهران هستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد هادي ايازي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهر تهران، از افزايش تعداد گرمخانه هاي شهر تهران نسبت به گذشته خبر داد و گفت : هم اکنون ظرفيت ميهمان‌پذيري گرمخانه‌ها نيز گسترش پيدا کرده است و ظرفيت فعلي کفاف شهر تهران را مي‌دهد.

 

ايازي در ادامه به افزايش گشت‌هاي ويژه شهرداري براي جمع آوري متکديان و کارتن خواب‌ها در فصل سرما اشاره و تصريح کرد : اکنون در صورتي که شهروندان تهراني در سطح شهر با کارتن خواب‌ها و متکديان خياباني مواجه شوند، مي‌توانند با سامانه 137 تماس بگيرند تا شهرداري تهران نسبت به جمع آوري آن‌ها اقدام کند.

 

سخنگوي شهرداري تهران در ادامه به گلايه از برخي از شهروندان به دليل ايجاد مشکلاتي توسط کارتن خواب‌ها در فضاهاي مسکوني اطراف گرمخانه ها اشاره کرد و گفت : ما در شهر تهران با پديده ناهنجاري اجتماعي مواجه هستيم و در هر نقطه‌اي که اين گرمخانه‌ها ايجاد شود، مسايل جانبي نيز ايجاد خواهد شد.

 

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از انجام اقدامات لازم براي حل اين موضوع خبر داد و اظهار داشت: به سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري مسئوليت داده‌ايم تا ايجاد معضلات از سوي کارتن خواب‌ها در فضاي اطراف گرمخانه‌ها را بررسي و ترتيبي اتخاذ کنند تا حداقل مشکل براي ساکنان اطراف گرمخانه ها ايجاد شود.

 

وي يادآور شد: به دنبال آن هستيم تا گرمخانه ها در آينده در مناطقي ايجاد شوند که ساکنان محلي در آنجا وجود نداشته باشند و به اين ترتيب گرمخانه ها در فضاي مسکوني احداث نخواهند شد.

 

ايازي همچنين به وضعيت گرمخانه هاي فعلي شهرداري تهران پرداخت و اظهارکرد : در حال حاضر در شرق تهران مجموعه اي با ظرفيت هزار و 500 نفر، در جنوب تهران گرمخانه اي با ظرفيت حدود 250 نفر، در شمال شرق مجموعه اي با ظرفيت 300 نفر و همچنين گرمخانه اي در جنوب‌غرب تهران ايجاد شده است تا نسبت به ساماندهي متکديان و کارتن خواب‌ها اقدام کنيم.

 

به گفته معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با گرمخانه هاي ايجاد شده، ظرفيت ميهمان پذيري اين مراکز کفاف شهر تهران را مي‌دهد و به صورت کامل نياز هاي شهر تهران را پاسخگو خواهد بود.

 

نظر شما