شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۶
انوشيروان ارجمند بازيگر نقش «رفاعه بن شداد» در مجموعه تاريخي «مختارنامه» گفت: اين مجموعه زبان تاريخ است و داوود ميرباقري كارگردان آن اين زبان را به خوبي مي‌شناسد و اين را پيش از اين نيز در مجموعه‌هاي «امام علي» و «معصوميت از دست رفته» نشان داده است.

اين بازيگر بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار شهر گفت:‌بعد از بازي در مجموعه تلويزيوني «معصوميت از دست رفته»، داوود ميرباقري پيشنهاد بازي در مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» را به من داد..


وي درباره بازي در مجموعه‌هاي تاريخي، مذهبي در تلويزيون بيان كرد: شايد من جزء اولين بازيگراني بودم كه كار تاريخي، مذهبي در ايران را با مجموعه «روايت عشق» آغاز كردم. حضور در مجموعه‌هاي تاريخي نشانه علاقه من به تاريخ اسلام و نيز علت ديگر آن تا حدودي آشنايي با تاريخ اسلام در ايران و عرب بوده است. به عنوان مثال وقتي روايت «مختارنامه» را مي‌دانستم ديگر احتياجي به دوباره خواني نداشتم.


ارجمند در ادامه گفت: با همكاري در مجموعه «امام علي (ع)» متوجه شدم كه مي‌توانم نقش‌هاي تاريخي را درك كنم. بازي من در مجموعه‌هاي «معصوميت از دست رفته»، «مختارنامه»، و فيلم «روز رستاخيز» به كارگرداني احمدرضا درويش از جمله نقش‌هايي هستند كه واقعا آن‌ها را دوست دارم.


به عقيده اين بازيگر، بازي در يك مجموعه تاريخي، زبان فاخري را مي‌طلبد كه مكتوبات قلبي نويسنده و كارگردان را به جريان مي‌اندازد تا بازيگر و يا آكتور بتواند آن وقايع را طوري بيان كند كه به نظر تماشاگر عادي و قابل باور باشد.


وي افزود: يك كار تاريخي براي جوانان بايد قابل درك باشد و يك جوان بايد بتواند زبان اسلام را از يك مجموعه تلويزيوني تاريخي دريابد. باور پذير بودن اين روايت نيز به خلاقيت كارگردان بر مي‌گردد.


ارجمند درباره كارگرداني داوود ميرباقري در مجموعه «مختارنامه» گفت: يكي از كساني كه سابقه كار مجموعه‌هاي تاريخي را داراست و به نظر من حساسيت‌هاي ويژه خود به كار  خود دارد، داوود ميرباقري است. كيفيت كارهاي اين كارگردان را مي‌توان به واسطه مجموعه‌هاي تاريخي كه تاكنون ساخته‌است به لحاظ ديدگاه و اطلاعاتي كه داشته، سنجيد.


ارجمند درباره ديگر مجموعه‌هاي تلويزيوني گفت: اين مهارت را مي‌توان در ديگر ژانرها نيز جست. كارگرداني مجموعه‌هاي طنز تاريخي فقط كار يك نفر در ايران و آن هم امرالله احمدجو است كه سابقه كارگرداني مجموعه‌هاي «روزي روزگاري» و «تفنگ سرپر» را در كارنامه دارد. كارگردان‌هايي از قبيل ميرباقري و يا احمدجو كساني هستند كه در كارهاي خود دقت نظر دارند و تاريخ را مي‌شناسند، به همين دليل تماشاگر و يا مخاطب را جذب مي‌كنند.


وي درباره گريم بازيگران در اين مجموعه گفت: ميرباقري و مسعود ولدبيگي طراح گريم اين مجموعه با هم جلسات مختلفي براي بازيگران گذاشته بودند تا به آن چهره‌هايي كه مدنظر وشخصيت‌ها بود برسند و خوشبختانه تمام گريم ها بر نقش‌ها نشسته است. حضور عبدالله اسكندري به عنوان مشاور در امور گريم نيز قوت بخش بود.


اين بازيگر تلويزيون در پايان گفت:متاسفانه به دليل همزماني بازي‌ام در «روز رستاخيز»، چند قسمت اخير از «مختارنامه» را نتوانستم ببينم.


انوشيروان ارجمند اين روزها در شهر اصفهان جلوي دوربين مجموعه تلويزيوني «اوسنه پادشاهي» به كارگرداني احمدجو است كه معتقد است فعلا بازي او در اين مجموعه ادامه دارد.


نظر شما