دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۰۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
سخنگوي شهرداري تهران با اعلام اينکه مقدمات راه اندازي بزرگترين شهربازي کشور «تهران لند» فراهم شده است، گفت: با توجه به اينکه مساله انتخاب زمين، سرمايه گذار و دريافت مصوبه از شورا به انجام رسيده، اميدواريم ظرف زمان پيش بيني شده شاهد احداث بزرگترين شهربازي کشور در منطقه 22 باشيم.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران؛ سيد محمد هادي ايازي، سخنگوي شهردار تهران در مورد احداث تهران لند با اشاره به اينکه در موضوع شهربازي، تهران با خلا جدي روبه رو است، اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون در پايتخت مکاني مناسب به عنوان شهربازي وجود ندارد تا کودکان، جوانان و حتي ميانسالان روزي شاد را در آن سپري کنند و مجموعه‌هاي کوچکي نظير شهر بازي اوين و ميني سيتي نيز جمع آوري شده اند.


وي با تاکيد بر اينکه براي مديريت شهري تهران خيلي مهم است فضايي را به اين موضوع در پايتخت اختصاص دهد، تصريح كرد: در اين راستا زميني به وسعت 150 هکتار متر مربع در غرب تهران براي ايجاد بزرگترين شهربازي کشور در نظر گرفته و سرمايه‌گذار اين پروژه عظيم نيز انتخاب شده است.


سخنگوي شهرداري تهران اضافه کرد: در مورد راه اندازي شهربازي تهران لند، گزارش مفصلي در شوراي اسلامي شهر توسط معاونت شهرسازي با حضور شهردار تهران ارائه شد که اعضاي شورا نيز بر اصل اجراي کار صحه گذاشته و تاکيد کردند که اين اقدام بايد به نحو مطلوب به انجام رسد.


وي افزود: مصوبات کميسيون ماده 5 نيز در خصوص راه اندازي بزرگترين شهربازي کشور گرفته شده و با توجه به ضرورتي که نسبت به ساخت اين مجموعه در تهران احساس مي شود ، اميدواريم ظرف زمان پيش بيني شده شاهد بهره برداري از بزرگترين شهر بازي پايتخت در منطقه 22 باشيم.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مورد نام اين شهر بازي که به «تهران‌لند» معروف شده، گفت: قطعا در کميسيون نامگذاري نامي مناسب با شهر تهران و ايران اسلامي براي بزرگترين شهر بازي کشور انتخاب مي شود.


بر اساس اين گزارش، ايجاد کلوپ هاي تفريحي، مجموعه هاي اسب سواري، پارک آبي سرپوشيده و روباز، قايقراني، سينماهاي 3 و 4 بعدي، باغ حيوانات، پرندگان و آکواريوم، کلبه‌هاي چوبي و کاه گلي همچنين احداث هتل 5 ستاره و رستوران هاي سنتي به عنوان امکانات مکمل و متمايز اين مرکز در نظر گرفته شده است.

نظر شما