شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۰۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
فرمانده نيروي انتظامي كشور از قاچاق ميانگين روزانه 5 تا 10 ميليون ليتر سوخت به كشورهاي همسايه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم روز يكشنبه در حاشيه همايش مبارزه با مفاسد اقتصادي در جمع خبرنگاران گفت: تا زماني كه اختلاف قيمت سوخت در كشورهاي همسايه از 300 تا 800 تومان وجود داشته باشد ما شاهد ميل به قاچاق سوخت در كشور خواهيم بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه روزانه چه ميزان سوخت از كشور قاچاق مي‌شود گفت: آمار دقيق و مشخصي در اين رابطه وجود ندارد، اما براساس كشفيات و ميزان مصرف و توليد مي‌توان گفت: روزانه بين 5 تا 10 ميليون ليتر سوخت از كشور قاچاق مي‌شود كه با هدفمندكردن يارانه‌ها اين ميزان سوخت 10 درصد كاهش يافته است.

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با رانت‌هاي اطلاعاتي مفاسد اقتصادي گفت: متاسفانه چنين پديده‌اي در كشور وجود دارد و همين امر باعث سوءاستفاده و رانت‌هاي اقتصادي مي‌شود كه قوانين سختگيرانه‌اي با اين افراد در كشور وجود ندارد.

وي در خصوص قانون مبارزه با قاچاق گفت: قوانين در اين زمينه از بازدارندگي مناسبي برخوردار نيستند چرا كه به عنوان مثال همان جريمه‌اي كه براي قاچاق كفش در نظر گرفته مي‌شود براي قاچاقچي مشروبات الكلي نيز در نظر گرفته مي‌شد و همين موضوع باعث مي‌شد قاچاقچيان به كار خود ادامه دهند.


*اميدارم رويکرد جديد قوه قضاييه در برابر پديده زورگيري عملياتي شود

فرمانده نيروي انتظامي در خصوص مبارزه با زورگيري و برخورد پليس و رويكرد جديد قوه قضاييه در اين خصوص گفت: رويكرد قوه قضاييه در برخورد با اين جريم بسيار خوب است و اميدواريم اين موضوع هر چه زودتر عملياتي شود.

احمدي‌مقدم در خصوص اولويت برخورد در جرايم گفت: اولويت پليس كشف 100 درصدي قتل، آدم ربايي، جرايم جنايي به خصوص متجاوزان به عنف است و پليس در اين خصوص بايد كشف 100 درصدي داشته باشد.

احمدي‌مقدم همچنين از افتتاح پليس «فتاح»- فضاي مجازي- تا چند روز آينده خبر داد و گفت: اين پليس به رياست سردار هاديان‌فر نيز فعاليت خواهد كرد.

نظر شما