سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۶۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
بنياد فرهنگي هنري رودکي اواخر بهمن ماه سال جاري نخستين سمپوزيوم بين المللي نقاشي را با مضمون «از پرسپوليس تا خليج فارس» برگزار مي کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي وامور بين الملل بنياد رودکي، اين سمپوزيوم به دبيري احمد وکيلي و با حضور 9 هنرمند خارجي از کشورهاي سوئيس، اسلواکي، ايتاليا، فرانسه، مجارستان و... و همچنين 9 هنرمند برجسته ايراني از 21 بهمن تا 16 اسفند برگزار مي شود.

 

هنرمندان شرکت کننده در اين سمپوزيوم ابتدا به شيراز سفر کرده و پس از بازديد از پاسارگاد، پرسپوليس، سعديه و حافظيه راهي قشم و سپس تهران مي شوند تا نقاشي هاي خود را بر اساس ديده هاي خود در اين سفر به تصوير درآورند.

 

به گفته احمد وکيلي دبير اين سمپوزيوم قرار است نقاشي هر کدام از هنرمندان شرکت کننده در اين سمپوزيوم اعم از داخلي و خارجي پس از پايان اين سمپوزيوم در گنجينه آثار هنري بنياد رودکي نگهداري خواهند شد.

 

نخستين سمپوزيوم بين المللي نقاشي با عنوان «از پرسپوليس تا خليج فارس» به همت بخش هنرهاي تجسمي بنياد فرهنگي و هنري رودکي و با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان از 11 تا 16 اسفند ماه در شيراز، قشم و تهران برگزار مي شود.

نظر شما