يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
مدير اداره نظارت و ارزشيابي درباره اكران فيلم «پرونده هاوانا» به كارگرداني عليرضا رئيسيان عنوان كرد اين فيلم از سوي اداره نظارت و ارزشيابي مشكلي براي اكران ندارد و در واقع پخش كننده و سرمايه گذار فيلم بايد براي اكران مشكلاتشان را حل كنند.

عليرضا سجادپور مدير اداره نظارت و ارزشيابي سينما در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: براي اكران «پرونده هاوانا» از سوي اداره نظارت و ارشيابي مشكلي وجود ندارد و پروانه نمايش اين فيلم صادر شده است.

 

وي در ادامه بيان كرد: مشكل اصلي اين فيلم ميان سرمايه‌گذار و پخش كننده آن است كه باعث وقفه در زمان اكران فيلم شده است.


فيلم سينمايي «پرونده هاوانا» به كارگرداني عليرضا رئيسيان كه از سال83 امكان نمايش پيدا نكرده است، به تازگي تحولاتي تازه را پشت سر گذاشته تا با توجه به حرف‌هاي سجادپور مدير اداره نظارت و ارزشيابي براي اكران آماده شود.


پيش از اين سيدضياء هاشمي تهيه كننده اين فيلم عنوان كرد بود، از اوايل سال مذاكرات خود را با سرمايه‌گذار فيلم آغاز كرده بوده‌است. با اين همه هنوز خبري از اكران فيلم نيست.


وي در ادامه گفته بود، سرمايه‌گذار اين فيلم يكي از بخشهاي دولتي بود كه بعد سهم خود را به يك بخش خصوصي منتقل كرد و فيلم توسط سرمايه‌گذار متوقف شد.


هاشمي درباره مضمون اين فيلم كه مشكل مميزي ندارد، گفت: داستان فيلم درباره قاچاق كالا و ارز است و باوجود آنكه فيلم در سال 83 ساخته شده است؛ اما موضوع آن همچنان به روز است و حداقل فيلمنامه مشكل مميزي ندارد.


عليرضا رئيسيان (كارگردان فيلم) نيز با اظهار تاسف از اكران نشدن اين فيلم گفت: زماني كه يك فيلم توليد مي‌شود؛ هم حقوق معنوي دارد و هم حقوق مادي. اما متاسفانه حقوق معنوي فيلم زير سئوال رفته و هنوز فيلم اكران نشده است.


«پرونده هاوانا» در جشنواره‌هايي همچون مونترال، پاسيفيك، دهلي، بمبئي، استراليا، حضور داشته است و امين تارخ در بخش بازيگري و مهران ملكوتي صدابردار فيلم نيز كانديد شده بودند. نيكي كريمي، امين تارخ، ماه چهره خليلي، حميدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقايي، حميد مهرآرا، شيدا شجاعي، عاطفه موسوي، همايون ارشادي، نيكو خردمند از بازيگران اين فيلم هستند. 


فيلم در سال 83 ساخته شد اما هنوز به اكران عمومي درنيامده و پشت خط اكران باقي مانده است.

نظر شما