يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
با ساخت 4سراي محله جديد در منطقه14؛
منطقه 14 تهران يكي از محروم‌ترين مناطق شهر تهران به‌حساب مي‌آيد، كه تلاش‌هاي شهرداري تهران جان تازه‌اي به اين منطقه در راستاي افزايش سرانه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بخشيده است.

علي محمدنژاد، شهردار منطقه 14 تهران در گفت وگو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين‌كه اين منطقه يكي از محروم‌ترين مناطق شهر تهران به‌حساب مي‌آيد، گفت: با ساخت و بهره‌برداري از 4سراي محله جديد، مجموع سراهاي محله اين منطقه به چهارده مي‌رسد تا شاهد افزايش سرانه‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين منطقه باشيم.


او با بيان اين‌كه افزايش سرانه فرهنگي و اجتماعي در محلات از اولويت‌هاي شهرداري تهران است، افزود: در همين راستا عمليات احداث بناي سراي محله كريم‌شاهيان واقع در خيابان ائمه اطهار، خيابان شهيد كريم‌شاهيان با 5 طبقه ساختمان و 2200 متر مربع زيربنا رو به پايان است.


شهردار منطقه14 با اشاره به‌ اين‌كه با بهره‌برداري از اين سراي محله، سالن آمفي تئاتر مجهز، كتابخانه و فضاهاي آموزشي مناسب در اختيار مردم اين محله قرار مي گيرد، اظهار داشت: سه سراي محله ديگر از طريق خريداري ساختمان به مجموع اين سراهاي محله افزوده مي شود.


او ادامه داد: تاكنون 10 سراي محله با زيربناي نزديك به 4هزار متر مربع در منطقه 14 در اختيار شهروندان قرار گرفته است كه در آن كتابخانه، خانه سلامت، خانه اسباب‌يازي، خانه كارآفريني و خانه IT قرار دارد.


او پروژه احداث «ساختمان مشاركت‌ها» را يكي ديگر از طرح‌هاي اين منطقه دانست و عنوان كرد: اين پروژه در 5 طبقه با زيربناي 1800 متر مربع در ميدان شهدا، خيابان شهيد آريايي پور در حال اجرا است و بهره‌برداري از آن امكانات متنوعي چون سالن آمفي تئاتر، كتابخانه، كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي را در اختيار شهروندان اين منطقه قرار مي‌دهد.


او خاطرنشان كرد: پيشرفت فيزيكي عمليات اجرايي اين پروژه هم‌اكنون به 95 درصد رسيده و بهره‌مندي از اين امكانات در آينده نزديك دور از انتظار نيست.

نظر شما