شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۰۶۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
هنر ارجمند قصه گويي به دست مربيان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان حيات تازه‌اي پيدا کرده است و اين حرکتي ماندگار براي نسل آينده خواهد بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي کانون، مرتضي حيدري مدير امور هماهنگي استان‌هاي کانون در روز پاياني جشنواره منطقه‌اي قصه‌گويي در اروميه با اشاره به قصه‌گويي و نقش آن در عرصه تعليم و تربيت افزود: ما به وسيله قصه‌گويي مي‌خواهيم راه سربلندي‌، هدايت، سرافرازي و شكوفايي نسل آينده را فراهم سازيم و نيت اين بوده كه به وسيله اين ابزار، حركت نويني در عرصه تعليم و تربيت ايجاد كنيم.

 

وي ادامه داد: در عصري كه به آن عصر ارتباطات مي‌گويند و احساس مي‌شود خانواده‌ها از ابزارهاي اصيل فرهنگي روي برگردانده‌اند باز هم قصه‌گويي چه در فرهنگ اسلامي و چه در فرهنگ ملل ديگر ارزش و جايگاه تربيتي خود را حفظ کرده و پويايي و جذاب بودن و اهميت آن در رشد شخصيتي و ذهني كودكان غير قابل انكار است.

 

حيدري در عين حال با اشاره به نقش برجسته مربيان کانون در احياي اين هنر اصيل خاطرنشان کرد: در تلاش هستيم قصه‌هايي را كه توسط مربيان خلق مي‌شود، مدون كنيم و اين امر بي‌ترديد باعث هدايت نسل‌هاي آينده خواهد شد.

 

مدير هماهنگي امور استان‌هاي کانون همچنين به آمار شرکت کنندگان در چهاردهمين جشنواره قصه گويي در سال 89 اشاره کرد و گفت: 1191 نفر داوطلب شرکت در جشنواره قصه‌گويي در سطح كشور بودند كه 982 نفر امکان شركت در جشنواره‌هاي استاني را پيدا کردند و از اين تعداد 137 نفر به مرحله منطقه‌اي راه يافتند تا پس از برگزاري اين مرحله در پنج منطقه کشور، برگزيدگان نهايي براي شرکت در جشنواره بين‌المللي در بندرعباس معرفي شوند.

 

وي توضيح داد که 29 نفر در منطقه 1 به ميزباني آذربايجان غربي،27 نفر در منطقه2 به ميزباني ايلام، 28 نفر در منطقه 3 به ميزباني چهار محال و بختياري،31 نفر در منطقه 4 به ميزباني سمنان و در نهايت 25 نفر در منطقه 5 به ميزباني استان كرمان با يکديگر رقابت خواهند کرد.

 

حيدري در عين حال افزود: كانون فضايي است توام با ابتكار و خلاقيت و مربيان آن با برگزاري چنين جشنواره‌هايي فرصتي مي يابند تا با يک‌ديگربه تبادل تجربه بپردازند.

 

وي در پايان با تشكر از مدير كانون استان آذربايجان غربي و كارشناسان استان در برگزاري اين ويژه برنامه گفت: كانون استان آذربايجان غربي داراي ظرفيت‌هاي بالايي است و من از نزديك آن را لمس کردم و اين نشان مي‌دهد مربيان و همكاران استان به كار با بچه‌ها بالاتر از يک وظيفه اداري نگاه مي‌كنند.

 

حيدري افزود: با همتي كه در همکاران اين استان مشاهده کرديم و با حمايت‌هاي استانداري آذربايجان‌غربي زمينه خوبي براي برگزاري جشنواره بين‌المللي در آذربايجان غربي فراهم شد و سال آينده شاهد برگزاري آن در اين استان خواهيم بود.

 

در مراسم اختتاميه چهاردهمين جشنواره قصه‌گويي منطقه 1 كشور ـ که در سالن آمفي‌تئاتر خانه جوان اروميه برگزار شد ـ فريدون سيدمصطفوي مدير كانون استان آذربايجان غربي، طي سخناني ضمن عرض تسليت سانحه سقوط پرواز تهران، اروميه از حضور گرم و همراهي مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و ساير مديران و معاونان در اين ويژه برنامه تشكر كرد.

 

خرمي عضو هيات داوران، نيز بيانيه هيات داوران را قرائت و سپس اسامي برگزيدگان نهايي براي حضور در جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي را اعلام كرد.

 

بر اساس راي داوران تكتم عربان با قصه مباهله از گيلان، فاطمه ولادي با قصه ماه دو تكه از آذربايجان‌غربي، فهيمه مرزبان با قصه ارمغان صلوات از قم و شُكُر سيف‌الهي از اردبيل با قصه محبت الچوسي برگزيده و در قسمت قصه گويان آزاد يوسف حامدي‌كيا با قصه كبوتر نوك طلا از استان قم حايز رتبه برتر شدند.

 

همچنين در بخش مقاله نيز اثر فاطمه ستاري با عنوان نقش قصه و قصه‌گويي در انتقال و نهادينه کردن ارزش‌ها براي كودكان و نوجوانان از آذربايجان‌غربي موفق به كسب رتبه برتر شد.

 

چهاردهمين جشنواره بين المللي قصه‌گويي 30 بهمن تا 3 اسفندس در بندرعباس برگزار مي‌شود.

 

دسترسي به اين خبر به همراه تصوير و خبرهاي ديگر در پايگاه اطلاع‌رساني كانون با نشاني www.kanoonnews.ir امكان‎پذير است.

نظر شما