دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان از شناسايي و دستگيري يك سارق و كشف 73 هزار دلار وجه نقد خبر داد.

به گزارش شهر، سرهنگ هوشنگ پور رضا قلي با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت يك تاجر افغاني مبني بر سرقت 800 ميليون ريال طي يك فقره چك از حساب بانكي وي، تحقيقات پليس در اين خصوص آغاز شد.

 

وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد سارق پس از سرقت چك و درج مبلغ و وصول، آنرا به حساب يك صرافي واريز نموده است.

 

رييس پليس آگاهي خاطر نشان كرد: پس از شناسايي و دستگيري صاحب صرافي مشخص شد سارق در قبال اين 800 ميليون ريال معادل 73 هزار دلار وجه نقد از وي دريافت كرده است.

 

سرهنگ پوررضاقلي بيان كرد: با تمركز تحقيقات بر روي هويت آورنده چك مشخص شد نام سارق با فاميل همسر يكي از مشتريان مالباخته كه در امر تجارت پسته فعاليت دارد مطابقت داشته است.

 

وي گفت: پليس در تحقيقات تكميلي خود و با استفاده از اسناد و مدارك بدست آمده فردي به نام ”مصطفي“ را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه در يكي از روستاهاي حوالي شهر كرمان دستگير كرد كه در بازرسي از منزل اين متهم مبلغ 73 هزار دلار وجه نقد كشف شد.

 

رييس پليس آگاهي افزود: در تحقيقات بعمل آمده سارق اعتراف نمود در مراجعات مكرر به دفتر كار شاكي متوجه امكان دسترسي به اوراق بهادار موجود در دفتر شده و با توجه به سرمايه مطلوب شاكي مبادرت به سرقت چك و ته چك آن نموده و با درج مبلغ و جعل امضاء با ارائه اوراق هويتي برادر همسرش كه فوت نموده وجه آن را دريافت و با تبديل به دلار قصد فرار داشته است.

 

سرهنگ پوررضاقلي در پايان گفت: با دستور قاضي وجه كشف شده به شاكي اعاده و متهم نيز به اتهام سرقت چك و جعل متن و امضاء و جعل هويت با قرار سنگين تحويل زندان گرديد.  

نظر شما