دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۳۰۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
نشست مشترک معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و مديرکل، معاونين فرهنگي و پژوهشي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان تهران با هدف هماهنگي و هم افزايي کارهاي فرهنگي در حوزه فرهنگ ايثار و شهادت و تکريم خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگر برگزار شد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي پس از اين جلسه اظهار کرد: وظايف واحدهاي مختلف شهرداري در تکريم و پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران سنگين است و بر همين اساس است که خواهان همکاري‌هاي بيش از پيش شهرداري و بنياد شهيد هستيم.


او هم چنين درباره تصميمات اتخاذ شده در قالب تفاهم‌نامه همکاري بين شهرداري تهران و بنياد شهيد و امور ايثارگران استان تهران گفت: ايجاد يک شبکه يکپارچه و هدفمند به منظور همکاري متقابل واحدهاي فرهنگي شهرداري و بنياد شهيد جهت وحدت رويه بيشتر کارهاي فرهنگي، ترغيب و تشويق هر يك از واحدهاي شهرداري در حوزه ايثار و شهادت براي همکاري بيشتر با بنياد شهيد از مواردي است كه در اين جلسه مدنظر قرار گرفت.


معاون اجتماعي، فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: از ديگر مواردي مطروحه تاکيد بر تبيين و ترويج نگرش هاي دو مجموعه شهرداري تهران و بنياد شهيد، اقداماتي با هدف پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت از طريق زيباسازي و سيماي بصري شهر در سطح شهر تهران، کمک به مدارس شاهد و رسيدگي مطلوب‌تر به امور جانبازان، کمک به هدفمندي و هم افزايي در چارچوب همکاري ها در ارائه خدمات بهتر از جمله صدور کارت منزلت براي خانواده‌هاي معزز شهدا است.


او افزود: ما تاکنون در زمينه ترويج و تبليغ فرهنگ ايثار و شهادت کارهاي زيادي از جمله اعزام راهيان نور ولايت به جنوب و غرب کشور را داشته‌ايم و اميدواريم با همکاري بنياد شهيد دامنه فعاليت ها را در زمينه‌هاي اجتماعي و فرهنگي گسترش دهيم.


اين مسئول شهرداري تهران تصريح کرد: هر هفته شهرداران مناطق، با خانواده هاي معزز شهدا در مناطق مختلف ديدار دارند و همايش هاي فراواني به منظور پاسداشت مقام شهدا برگزار مي شود که در هفته گذشته برگزاري مراسم نصب لوح يادبود شهيد ملاحسني در بوستان نهج البلاغه از جمله آن‌ها بود.

نظر شما