دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۳۰۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
نمايشگاه نقاشي‌هاي مريم صفري با عنوان «رهگذاران» 24 دي‌ماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. نقاشي‌هاي اين مجموعه دغدغه‌هاي شخصي هنرمند در اروابط اجتماعي‌اش را بازتاب مي‌دهد.

صفري در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر درباره اين نمايشگاه گفت: همان‌طور که از عنوان اين نمايشگاه برمي‌آيد، در آثاري که در اين نمايشگاه به نمايش درخواهد آمد به انسان‌هايي پرداخته‌ام که در اجتماع و در محيط کار با آن‌ها در ارتباط بوده‌ام.

وي اظهار داشت: اين نقاشي‌ها فضاي ذهني و دغدغه‌هاي شخصي من را در کنار روابط اجتماعي‌ام بازگو مي‌کند. در تمام مدتي که روي اين آثار کار کرده‌ام، تنها دغدغه‌هاي ذهني‌ام بر کار حاکم بوده و هيچ تاثيري از آثار نقاش ديگري را در آن احساس نمي‌کنم.

اين نقاش درباره آثارش توضيح داد: در اين نمايشگاه حدود 35 تابلو در ابعاد 45 در 45 و 50 در 50 سانتيمتر به نمايش درمي‌آيد که فيگوراتيو و آبستره هستند و با اکريليک و ترکيب مواد خلق شده‌اند.

وي گفت: اين مجموعه حدود 45 تابلو را در بر دارد ولي از آن‌جا که فضاي گالري گلستان براي نمايش همه آن‌ها کافي نيست، 35 تابلو را از بين آن‌ها براي نمايش انتخاب مي‌‌کنم.

صفري درباره تفاوت اين آثار با آثار قبلي‌اش توضيح داد: آثار قبلي من بيشتر آبستره بودند و رنگ در آن‌ها غالب بود و نقش اصلي را ايفا مي‌کرد؛ ولي در اين مجموعه با اين که چند کار آبستره هم وجود دارد، بيشتر کارها به فيگوراتيو نزديک هستند و درواقع مي توان آن‌ها را فيگوراتيو-آبستره ناميد. در اين آثار بر خلاف آثار قبلي فرم غالب است و نقش مهم‌تري دارد.

مريم صفري متولد 1353در گرمسار، عضو انجمن نقاشان ايران، فارغ‌التحصيل مقطع کارشناسي ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشگاه الزهرا و فارغ‌التحصيل مقطع کارشناسي در رشته نقاشي از دانشگاه سوره است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي وي با عنوا «رهگذاران» از 24 تا 30 دي‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها 16 تا 18 از اين آثار در گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 ديدن کنند.

نظر شما