شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي،رييس ستاد اقامه نماز با هشدار به موقوفه خواران گفت: خريد و فروش مال وقفي، واگذاري، تصرف بدون اجازه و بخشيدن آن حرام است، حتي هيئت امناء هم حق تصرف ندارند.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز با اشاره به شرايط تصرف در مال وقفي گفت: هيچ کس نمي‌تواند در مال وقفي تصرف کند و بايد حق وقف و موقوفه را بدهد و به هيچ دليلي نمي‌توانيم حق وقف را ندهيم لذا خيلي بايد مراقب بود که مال حرام، مال وقف در زندگي و اموال ما وارد نشود. اگر مال حرام به فرزندانمان بدهيم در تربيت بچه‌ها تاثير سوء مي گذارد. خداوند نيز از روزي حلال افرادي که خود را با مال حرام تأمين مي‌کنند کم مي کند.
وي همچنين گفت: وقف استمرار حيات طيبه است، وقف وسيله نشر فرهنگ است، وقف باقيات و صالحات است،وقف از کثير گذشتن و به کوثر رسيدن است، وقف انفاق بي منت است، وقف انفاق خالصانه است، وقف گامي براي تعديل ثروت است. حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي افزود: محرم امسال هزاران برنامه سخنراني و عزاداري با کمک موقوفات در سطح کشور برگزار و هزاران نفر از سفره اطعام امام حسين(ع) بهره‌مند شدند که اينها همه از ثمرات وقف است.
وي وقف را يکي از راهکارهاي مبارزه با تکاثر ثروت دانست و افزود: وقف راه مبارزه با حرص و ولع انسان در ثروت اندوزي است.
رئيس ستاد اقامه نمازگفت:بقاع متبرکه بايد به مراکز اسلام شناسي و قرآن شناسي تبديل شود و فرزندان و دانش آموزان هر منطقه به اين اماکن رفت و آمد داشته باشند و معرفت را بياموزند.
وي عنوان کرد: ساختن بقاع تنها در کاشيکاري خلاصه نمي‌شود بلکه بايد احاديث معصومين را روي ديوارهاي بقاع نصب کرد تا مردم درس بياموزند.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي قرآني سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: بودجه‌اي که اوقاف خرج امور قرآني مي‌کند بايد صرف تفسير قرآن هم بشود و پوست و مغز را با هم داشت.


نظر شما