دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
اين هفته در حال و هواي زمستاني گالري‌هاي تهران، آثار پيشکسوتاني چون هانيبال الخاص، ژازه طباطبايي، منوچهر شيباني و بهزاد شيشه‌گران در کنار هنرمندان جوان‌تري چون مريم صفري و ايمان افسريان به نمايش درمي‌آيند.

به گزارش خبرنگار شهر، از روز جمعه 24 دي‌ماه 12 اثر از هانيبال الخاص، ناصر اويسي، رضا بانگيز، حسين کاظمي، طاها بهبهاني، مسعود عربشاهي، صادق تبريزي، منير فرمانفرمايان، سيراک ملکونيان، منوچهر شيباني، ژازه تباتبايي و کوروش شيشه گران در گالري شمرون به نمايش گذاشته مي‌شود.

اين نمايشگاه با عنوان «هنرمندان صاحب نام معاصر ايران» تا 12 بهمن همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 و 30 دقيقه تا 20 براي بازديد عموم داير است. نگارخانه شمرون در خيابان فرشته، روبروي خانه پرفسور حسابي، باغ موزه هنر ايراني قرار دارد.

همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي کاوه کاووسيان از جمعه 24 دي ماه در گالري ايست افتتاح مي‌شود.

کاوه کاووسيان متولد تبريز و فارغ التحصيل از هنرستان ميرک تبريز است. وي داراي مدرک کارشناسي ارشد از دانشگاه آزاد تهران در رشته نقاشي است و هم اکنون عضو هيات علمي دانشگاه آزاد واحد تبريز است.

اين نمايشگاه تا 30 دي‌ماه همه روزه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه ايست واقع در درکه، خيابان شهيد احمدپور، نبش بن‌بست گلستان، پلاک 2، زنگ دوم پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

در گالري لاله نيز نمايشگاه آثار نقاشي نسرين برکت با موضوع آزاد از شنبه 25 دي تا چهارم بهمن‌ماه، برپا خواهد بود. در اين نمايشگاه 25 اثر در ابعاد متفاوت با تکنيک ترکيب مواد ارائه مي‌شود.

مراسم افتتاح اين نمايشگاه 25 دي‌ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله به نشاني خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي بوستان لاله، جنب هتل لاله برگزار مي‌شود و بازديد از آن تا 4 بهمن ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 براي علاقمندان امکانپذير خواهد بود.

همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي مريم صفري با عنوان «رهگذاران» جمعه 24 دي‌ماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. نقاشي‌هاي اين مجموعه دغدغه‌هاي شخصي هنرمند در اروابط اجتماعي‌اش را بازتاب مي‌دهد. در اين نمايشگاه 35 تابلو در ابعاد 45 در 45 و 50 در 50 سانتيمتر به نمايش درمي‌آيد که فيگوراتيو و آبستره هستند و با اکريليک و ترکيب مواد خلق شده‌اند.

اين نمايشگاه با عنوان «رهگذاران» از 24 تا 30 دي‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها 16 تا 18 از اين آثار در گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 ديدن کنند.

نمايشگاه عکس‌هاي مهناز گنجي نيز با عنوان «پاريس در تهران» 29 دي‌ماه در موزه عکسخانه شهر افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه نگاه يک عکاس مهاجر به رانده‌شدن‌ها و تنهايي‌هاي مهاجران به شهرهاي زيباي دنياست.

«پاريس در تهران» شامل 30 عکس سياه و سفيد در ابعاد 45 در 60 سانتيمتر است که تماما در ساعات اوليه روز و در بامداد پاريس عکاسي شده‌اند. اين نمايشگاه از 29 دي‌ماه تا 18 بهمن‌ماه در موزه عکسخانه شهر واقع در ميدان هفت تير، خيابان بهار شيراز، نبش ميدان بهار شيراز برپا خواهد بود.

همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي بهزاد شيشه‌گران با موضوع آلودگي هوا از جمعه اول بهمن‌ماه در گالري سيحون برپا مي‌شود. اين نقاش آلودگي هوا را يک فاجعه انساني مي‌داند و معتقد است بايد با گوشت و پوست خود درباره آن هشدار دهد.

در اين نمايشگاه 20 اثر هنري به نمايش گذاشته مي‌شود که در ابعاد مختلف خلق شده‌اند. کوچک‌ترين اين آثار 60 در 90 سانتيمتر و بزرگ‌ترين آن‌ها 140 در 50 سانتيمتر است. اين نمايشگاه در روز اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري سيحون واقع در خيابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 افتتاح مي‌شود و تا 13 بهمن‌ماه نيز ادامه خواهد داشت.

نمايشگاه نقاشي‌هاي ايمان افسريان نيز از جمعه 24 دي‌ماه از ساعت 17 تا 21 در گالري اثر افتتاح مي‌شود. از آن‌‌جا که حضور در مراسم افتتاحيه مستلزم دعوت گالري است، بازديد از اين آثار براي عموم از روز شنبه 25 دي ماه ميسر است. علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از 25 دي‌ماه تا 12 بهمن‌ماه همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار در گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 16 ديدن کنند.

از هفته گذشته نيز نمايشگاه‌هايي در گالري‌هاي تهران برپا شده‌آند که اين هفته همچنان ادامه خواهند داشت. از جمله اين نمايشگاه‌ها، نمايشگاه آثار رحيم مولائيان است که از جمعه 17 دي‌ماه در گالري سيحون برپاست. مولائيان آثار به نمايش‌درآمده خود را تحت تاثير آيين‌ها و اسطوره‌هايي مي‌داند که در دوران کودکي بسيار با آن‌ها مواجه بوده است.

اين نمايشگاه تا 29 دي ماه در گالري سيحون واقع در خيابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 برپا خواهد بود.
همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي بيتا وکيلي ازجمعه 17 دي‌ماه در گالري ماه مهر افتتاح شد. وکيلي اين آثار را با وجود انتزاعي بودنشان، متفاوت با آثار قبلي و متمايل به شيوه فيگوراتيو مي‌داند و بر تاثير تغييرات فضاي زندگي شخصي و جمعي بر آثارش تاکيد دارد. اين نمايشگاه در روز افتتاحيه، 60 ميليون تومان فروش داشت.

اين نمايشگاه تا 10 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. نگارخانه ماه مهر در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک هفت واقع است.

نمايشگاه عکس‌هاي کامران عدل نيز با عنوان «از آسمان آبي تا ديد دوم» جمعه 17 دي‌ماه در گالري شيرين افتتاح شد. در اين نمايشگاه 20 قطعه عکس ارائه شده که قيمت آن‌ها بين 300 تا 400 هزار تومان است. اين نمايشگاه تا آخر دي‌ماه در گالري شيرين واقع در بلوار اندرزگو، خيابان سليمي، باغ انجمن خوشنويسان داير خواهد بود.

همچنين پنجمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان از 15 دي‌ماه در نگارخانه خيال شرقي و آيينه خيال موسسه فرهنگي هنري صبا برپاست. در نمايشگاه آثار اين جشنواره، آثار 760 نفر از بيش از هزار هنرمندي که در آن شرکت کرده‌اند برگزيده و به نمايش درآمده است. موسسه فرهنگي هنري صبا در حد فاصل ميدان فلسطين تا تقاطع خيابان وليعصر(عج)، خيابان برادران مظفر واقع است و علاقمندان مي‌توانند تا چهارم بهمن‌ماه از آثار برگزيده اين جشنواره بازديد کنند.

خانواده سينايي نيز از روز جمعه 10 دي‌ماه در گالري راه ابريشم نمايشگاهي جمعي برپا کرده‌اند که در آن هريک از اعضاي خانواده سينايي، از خسرو سينايي 70 ساله تا نخستين نوه اين فيلم ساز، مسيح 18 ساله اثري ارائه داده‌اند. اين نمايشگاه تا 28 دي‌ماه داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ازساعت 15 تا 19 و جمعه‌ها 16 تا 20 از اين آثار در گالري راه ابريشم واقع در خيابان فرمانيه (بلوار لواساني)، شماره 103 بازديد كنند.

همچنين نمايشگاه «شروع يک پايان» با آثاري از مرتضي طالبي تا 26 دي‌ماه در گالري آن برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 20 از اين آثار در گالري آن به نشاني ونک، خيابان سئول، شماره 40 ديدن كنند.

نمايشگاه عکس‌هاي شهره گل‌آزاد و اميد عالياني نيز تا 28 دي ماه در موزه عکسخانه شهر واقع در ميدان هفت تير، خيابان بهار شيراز برپاست. اين نمايشگاه با عنوان «رنگ بازار» شامل 30 قطعه عکس رنگي در ابعاد 50 در 70 سانتيمتر از شهره گل آزاد و اميد عالياني است.


نظر شما