دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
کيفيت فني و تکنيکي سينماها مانند صدا، نور و تصوير در جذب مخاطب تاثيرگذار هستند اما بيش از هر امري کيفيت فيلم‌هاي جشنواره است که مخاطب را به سمت سينماها سوق مي‌دهد.

به گزارش شهر، «هارون يشايايي» تهيه کننده سينما در گفت وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، گفت: از آنجا که تعداد محدودي از سينماها با اين رويداد سينمايي همراه مي‌شوند، سود مالي به صورت عام براي سالن‌داران معنا پيدا نمي‌کند، چون زماني که از سود مالي صحبت مي‌شود بايد تعداد وسيعي از سينماها دخيل شوند تا اين امربه درستي ايجاد شود.

تهيه کننده فيلم سينمايي «هامون» ادامه داد: در سال‌هاي چندين پرديس به ناوگان سينمايي کشور اضافه شده اما چهار سالن سينمايي مانند «ملت» در يک مکان واقع شده است، در واقع سينماها در مناطق مختلف شهر تهران گسترده نشده‌اند و البته اين امر چندان به برگزاري جشنواره‌اي مانند فجر مرتبط نمي‌شود.


يشايايي با بيان اين که سود مالي جشنواره فيلم فجر تاکنون چندان براي سينماداران معني پيدا نکرده است، اظهار کرد: جشنواره فيلم فجر تاثير مستقيمي در افزايش سينماها نداشته است؛ البته شايد در سال‌هاي اخير شاهد افزايش تعداد سالن‌ها بوده‌ايم، اما اين سالن‌ها توزيع محيطي مناسبي نداشته‌اند.


تهيه کننده «ناخداخورشيد» با اشاره به عواملي که سبب جذب مخاطب به سينماها در طول جشنواره مي‌شود، افزود: کيفيت فني و تکنيکي سينماها مانند صدا، نور و تصوير در جذب مخاطب تاثيرگذار هستند اما بيش از هر امري، کيفيت فيلم‌هاي جشنواره است که مخاطب را به سمت سينماها سوق مي‌دهد.

هارون يشايايي که 12 سال پيش بزرگداشت وي در جشنواره فجر برپا شده، از طرف منتقدان سينماي ايران به عنوان بهترين تهيه کننده سي سال سينماي ايران انتخاب شده است و از کار‌هاي وي مي‌توان به «ناخدا خورشيد»، «درمسير تندباد»، «اجاره‌نشين‌ها»، «هامون» و «کيميا» اشاره کرد.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما