دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۳۰۸۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
مراسم تجليل از سهيل محمودي شاعر و ترانه سرا توسط با عنوان «ديدار با دوست» توسط انجمن شاعران ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، مراسم تجليل از اين شاعر روز دوشنبه 27 دي ماه همزمان با پنجاهمين سال تولد سهيل محمودي از ساعت 5 تا 8 با حضور شاعران، هنرمندان و پيشکسوتان حوزه شعر و موسيقي در محل انجمن شاعران ايران برگزار مي‌شود.

 

شعرخواني شاعران و سخنراني توسط تعدادي از دوستان اين چهره ادبي از جمله برنامه هاي اين مراسم است. در مراسم مذکور نمايشگاه و فروشگاهي از کتاب‌هاي سهيل محمودي داير خواهد شد.

 

سيد حسن ثابت محمودي متخلص به «سهيل» در سال 1339 در حوالي ميدان خراسان شهر تهران به دنيا آمد و از کودکي با چاوشي‌خواني حاجياني که از مکه مي‌آمدند آشنا شد. پس از فراغت از تحصيل و در 18 سالگي به کمک کساني مانند منوچهر آتشي، پرويز خرسند و محمود گلابدره‌اي وارد کار مطبوعاتي و سپس به کمک شهيد مجيد حدادعادل وارد صدا و سيما شد.

 

ورود او به عرصه شعر در پي آشنايي‌اش با مهرداد اوستا و حسين آهي صورت گرفت. محمودي سابقه نويسندگي برنامه ادبي و فرهنگي «در انتهاي شب» را در کنار افرادي چون علي موسوي گرمارودي، ساعد باقري، محمدنبي خسروي، محمدرضا محمدي نيکو و کامران کاظم‌زاده دارد اما تنها در برنامه «با کاروان شعر و موسيقي» بود که کم کم به يکي از چهره‌هاي هنري و ادبي تبديل شد.

 

از کتاب هاي او مي‌توان به دريا در غدير، فصلي از عاشقانه‌ها، عشق ناتمام، عاشقانه در پاييز، حرف آخر من و تو ، با کاروان شعر عاشورا، مي‌خواهم عاشقانه‌تر بخوانم ، سوگند من به نام شماست، خانهاي روي ابرها ، پرنده‌ها يکديگر را دوست دارند، خانه‌اي روي ابرها، شادي ستاره‌ها، شهر ديريست که رفته‌ست به خواب، سپيد، غزل، ترانه، پيش از تو ياس نام گلي بود، روياي درخت ريشه‌دار است، خانه هنوز سياه است، بهار ادامه پيراهن توست، حالا هر دو تنهاييم و از شلوغي پياده‌روها اشاره کرد.

 

سهيل محمودي هم اکنون به همراه ساعد باقري مجموعه کتاب‌هاي صد سال شعر فارسي را براي انتشارات اميرکبير در دست تاليف دارد.

 

نظر شما