يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
علي‌محمد مودب گفت: با اينکه مدت زيادي از زمان پايان جنگ هشت ساله عراق عليه ايران گذشته است، اما همچنان شاهد حضور موفقيت آفرين اين جريان ادبي پويا در سطح کشور هستيم.

به گزارش شهر، مؤدب در گفت‌وگو با ستاد خبري نوزدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس و با اشاره به رشد کمّي شعر دفاع مقدس افزود: خوشبختانه ميزان سرايش شعر در اين حوزه رشد داشته است و موجب شده که کتاب‌هاي فراواني در اين حوزه پديد بيايد و شاعران جوان هم در اين عرصه طبع آزمايي مي‌کنند و مورد قضاوت داوران کنگره شعر دفاع مقدس قرار مي‌گيرند.

 

وي تکرار را لازمه کار شاعري دانست و متذکر شد: طبيعي است که بخش يا بخش‌هايي از شعرهاي هر شاعري تکراري باشد، دليلش هم اين است که منبع مطالعه بسياري از شاعران براي ورود به عرصه شعر و ادبيات همان منابع قديمي است و اين موضوع دست کم در سال‌هاي اوليه سرايش نمي‌تواند آسيب‌زا باشد.

 

مؤدب تاثير کنگره‌ها و جوايز را بر ادبيات دفاع مقدس مساله‌اي بديهي دانست و يادآور شد: ادبيات مقاومت شاخه‌اي جهاني است که منحصر به کشور ما نمي‌شود، اما ما مي‌توانيم با تعامل با جريان‌هاي ادبيات مقاومت جهان چشم‌اندازهاي تازه‌اي براي ادبيات خودمان فراهم کنيم.

نظر شما