چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
مدير مسئول روزنامه اطلاعات گفت: متأسفانه تاکنون بيشترين ذخاير علمي خود را صادر کرده ايم.

محمود دعايي در نشست تخصصي نقش رسانه‌ها در تعامل با ايرانيان خارج از کشور بااشاره به اينکه تاکنون يا نخبگان عرصه هاي مختلف را کوچانده ايم يا آنچنان فضاي کار را براي آنها تنگ کرده ايم تا مجبور به رفتن شوند افزود: اين افراد به عنوان سرمايه هاي ديگر کشورها موجب منشأ خدمات بسياري براي آنها شده اند.

 

وي گفت: هر فردي که در ابتدا وطن خود را ترک کند مي تواند تهديد باشد اما اگر بتوان با تدبير و همت آنها را جذب کرد اين تهديد به فرصت تبديل مي شود.

 

دعايي با قدرداني از برنامه هايي که هم اکنون در خصوص ساماندهي ايرانيان خارج از کشور در حال اجراست افزود اکنون اراده جدي در ساماندهي ايرانيان خارج از کشور به وجود آمده است و نبايد اين اراده تضعيف شود چرا که نظارت کاملي بر روي اين مجموعه يا بر روي آن وجود دارد به طوري که اجازه ورود هيچ انحرافي را در آن نمي دهد.

 

دعايي در ادامه با ذکر خاطراتي از چند نخبه ايراني که کشور را ترک کرده بودند گفت: با وجود استفاده ديگر کشورها از اين نخبگان به علت وجود ايمان فطري در اين نخبگان ، همچنان آنها به ايران دل بسته اند و قلبشان براي ايران مي تپد.

 

وي از استاد فرشچيان به عنوان يکي از سرمايه هاي ارزشمند هنري کشور که از کشور رانده شده و اقامت خارج از کشور را برگزيده بود نام برد و گفت: با تدابير مناسب اين سرمايه به کشور برگشته و منشأ خدمات بسياري در حوزه هنر شده است.

 

دعايي همچنين افزود: ايرانيان ديگري نيز امروز در حساس ترين مراکز علمي - تحقيقاتي غرب هستند که اگر توان جذب آنها وجود داشته باشد فرصت مناسبي براي پيشرفت کشور خواهد بود.

 

مدير مسئول روزنامه اطلاعات با انتقاد از برخي بي مهري ها به افراد از صادق خرازي بعنوان يکي از افرادي که منشأ خدمات بسياري بوده است نام برد و گفت: وقتي وي در نمايشگاه قرآن حائز مقام شده بود متأسفانه مسئول مربوط فقط بخاطر اسم او لوح سپاس وي را امضا نکرد.وي توصيه کرد: اگر مي خواهيم موفق باشيم بايد از دستاوردها و تجربيات گذشتگان و نخبگان عرصه هاي مختلف بهره ببريم.

.

نظر شما