دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
وزير کشور سابق تونس که بسياري وي را مسوول خشونت‌ها در برابر اعتراض‌هاي مردمي وسيع هفته‌هاي گذشته در تونس مي‌دانند در زادگاه خود در شمال تونس بازداشت شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، رفيق بلحاج وزير کشور دولت برکنار شده‌ي تونس، که فرمانده‌ي نيروي پليس اين کشور محسوب مي‌شد بعدازظهر امروز در شهر بجا در شمال تونس بازداشت شد. او روز چهارشنبه در آخرين تلاش‌هاي زن‌العابدين بن‌علي براي باقي ماندن در قدرت از کار برکنار شده‌بود.


در خبري ديگر نيز تلويزيون الجزيره به نقل از تلويزيون تونس اعلام کرد ژنرال «علي سرياطي» رييس سابق سرويس اطلاعاتي تونس به زودي در دادگاهي براي اقدام بر عليه امنيت ملي و استفاده از نيروي نظامي محاکمه خواهد شد.


همچنين خبر مي‌رسد که برخي از رهبران اپوزيسيون تونس پس از برکناري دولت بن علي اعلام کرده‌اند که به اين کشور باز خواهند گشت. رشيد القنوشي رهبر حزب مقاومت اسلامي تونس روز شنبه در مصاحبه با الجزيره اعلام کرد که او و ديگر رهبران سياسي تبعيدي تونس به اين کشور باز خواهند گشت.


حزب مقاومت اسلامي تونس در سال 1988 تشکيل شد، اما دولت لاييک بن علي اين حزب را به علت اسلامي بودن غير قانوني اعلام کرد. بسياري از وابستگان اين حزب پس از انحلال در تونس بازداشت و شکنجه شدند.


رشيد قنوشي همچنين اعلام کرد که حزب وي بايد به رسميت شناخته شود و اعلام کرد که وي آماده است در دولت ائتلافي مشارکت کند.


همچنين خبرگزاري فرانسه خبر مي‌دهد سه تن از وابستگان خانوادگي بن‌علي روز جمعه کشته و زخمي شده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فرانسه «عماد طرابلسي» برادرزاده‌ي همسر بن‌علي در بيمارستاني نظامي در تونس جان باخت. دليل مرگ وي درگيري‌هاي اخير عنوان شده‌است. وي يک تاجر ثروتمند در تونس بود. همچنين خبر مي‌رسد داماد بن‌علي هم دستگير شده‌است.


(منبع: الجزيره)

نظر شما