دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
سارقاني كه به روش زورگيري علاوه بر سرقت اموال زنان جوان در مواردي آنان را مورد اذيت و آزار قرار داده بودند،‌ توسط ماموران آگاهي تهران شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار شهر، زن جواني در هشتم دي‌ماه امسال با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران با طرح شکايتي درباره زورگيري و آزار و اذيت به عنف به داديار شعبه دوم اين دادسرا گفت: تمامي اموالم توسط سرنشينان يک خودرو پرايد به سرقت رفت و مرا نيز مورد اذيت و آزار قرار دادند.

 

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور سليماني، داديار شعبه دوم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و زن جوان پس از مراجعه به اين اداره به کارآگاهان گفت كه در هفتم دي ماه امسال پس از تعطيل‌شدن از محل کارم در خيابان ولي‌عصر به مقصد ميرداماد سوار يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ شدم. در داخل اتومبيل به غير از راننده دو جوان ديگر نيز حضور داشتند که يکي از آنان در صندلي جلو و ديگري در صندلي عقب پرايد نشسته بود.

 

پس از رسيدن به چهارراه ميرداماد از راننده خواستم تا در کنار خيابان توقف کند که ناگهان سرنشين عقب خودرو گردن مرا به شدت گرفت و سرم را زير صندلي کرد و شخصي كه در صندلي جلو قرار داشت به عقب خودرو آمد و هر دو نفر با تهديد چاقو مرا مجبور به سکوت کردند.

 

اين شاكي ادامه داد: پس از آن که اين افراد اطمينان پيدا کردند من به خاطر ترس از آنان سر و صدايي نمي‌کنم در حالي که همچنان سرم را در زير صندلي نگه داشته بودند، شروع به گشتن محتويات داخل کيف همراهم کرده و تمامي وجوه نقد داخل آن كه حاوي 40 هزار تومان وجه نقد به همراه يک رشته گردنبند، دو حلقه انگشتر طلا و عابر بانک بود را سرقت كرده و مجددا با تهديد چاقو اقدام به گرفتن رمز عابر بانک از من کردند.

 

زن جوان افزود:‌ زماني كه سارقان تمام پولها و طلاهايم را به همراه كارت عابر بانکم سرقت كردند از آنها خواستم تا اجازه دهند از خودرو پياده شوم اما آنها اصرار داشتند تا از صحت رمز عابر بانک اطمينان پيدا کنند براي همين يکي از سرنشينان خودرو با مراجعه به يک عابر بانک که به گمانم در خيابان آفريقا بود، از صحت رمز اطمينان پيدا کرد و وقتي مجددا با التماس از آنها خواستم تا مرا رها کنند دو سرنشين عقب خودرو تنها به سرقت پول و طلا راضي نشده و در حالي که چاقو را در زير گلويم قرار داده بودند، بدون آن که توجهي به خواهش و التماس‌هاي من داشته باشند مرا مورد اذيت و آزار قرار دادند و سرانجام در ساعت 23 در تاريکي شب مرا در يکي از کوچه‌هاي خلوت و تاريک خيابان آفريقا رها کرده و فرار کردند.

 

كارآگاهان با شنيدن اظهارات اين زن جوان براي رسيدگي به اين پرونده با تشکيل تيم ويژه‌اي از کارآگاهان شناسايي و دستگيري متهمان را در دستور کار قرار دادند و با جمع‌بندي شکايت‌هاي ديگر درباره زورگيري‌هاي مشابه توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ صندوق دار، تعداد ديگري از شکات پرونده شناسايي شدند که با شناسايي اين تعداد از مالباختگان مشخص شد که متهمان تنها با شناسايي و انتخاب خانم‌هاي جوان آنان را سوار پرايد سفيد رنگ کرده و به شيوه مشابه اقدام به سرقت وجوه نقد، طلا، جواهرات و عابر بانک مالباختگان کرده و آنان را با استفاده از تاريکي شب در کوچه‌هاي تاريک و خلوت رها مي‌كنند.

 

يکي از مالباختگان با وجود گذشت مدتي از سرقت و در حالي که در زمان تشريح موضوع همچنان نشانه‌هاي ترس و وحشت در سخنانش وجود داشت، به کارآگاهان گفت كه در ساعت 20 اول دي ماه از محل کارم در باغ‌فردوس خارج شدم و چون عجله داشتم به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ، با سه سرنشين جوان شدم كه در نزديکي ميدان تجريش از راننده درخواست کردم پياده شوم که ناگهان نفر عقب دهان و گردن مرا گرفت و نفر دوم نيز از مابين دو صندلي جلو و با تهديد چاقو مرا مجبور به سکوت کرد و بعد از آن، با برداشتن النگو و حقوقم که همان روز دريافت کرده بودم مرا در اول خيابان شريعتي، در داخل کوچه‌اي خلوت رها کردند و از محل متواري شدند.

 

مالباخته ديگر نيز در تشريح جزييات حادثه‌اي مشابه اظهار كرد: در ساعت 18:30 سوم دي‌ماه امسال از ميدان قدس به قصد نياوران سوار يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ صندوق دار، با سه سرنشين شدم كه ناگهان در طول مسير راننده پرايد تغيير مسير داد و به سمت خيابان شهيد لواساني حرکت کرد و زماني كه شروع به داد و فرياد کردم سرنشين صندلي عقب از پشت گلويم را گرفت و مرا تهديد به مرگ کرد.

 

وي ادامه داد:‌ پس از آن كه اين افراد تمامي طلاها و پولهايم را به همراه عابر بانک سرقت كردند و پس از اطمينان از صحت رمز عابر بانک مرا در خيابان فروردين پياده کرده و متواري شدند.

 

با توجه به اظهارات تعدادي از مالباختگان که عنوان کرده بودند سارقان پس از سرقت عابر بانک‌هاي آنان ابتدا از صحت رمز عابر بانک اطمينان پيدا کرده و پس از آن تمامي وجوه داخل حسابها را خالي کرده‌اند، شناسايي شعب بانکي محل مراجعه متهمان تعقيب در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با شناسايي تمامي شعبات بانکي و انجام هماهنگي‌هاي قضايي لازم، کليه تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانکي در اختيار کارآگاهان قرار گرفت و بررسي دقيق تصاوير آغاز شد.

 

سرانجام بررسي دقيق تصاوير به نتيجه رسيد و کارآگاهان خودروي متهمان را شناسايي كردند كه در ادامه مشخص شد پرايد مورد نظر در يکي از استانهاي غربي کشور تردد دارد. با شناسايي هويت مالک خودرو، کارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اخذ نيابت قضايي به اين استان اعزام شدند.

 

کارآگاهان پس از شناسايي محل سکونت فردي که اسناد مالکيت خودروي پرايد تحت تعقيب، به نام او تنظيم شده بود، وي را براي انجام تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان انتقال دادند؛ در ادامه تحقيقات مشخص شد که اين خودرو به صورت قولنامه‌اي به فرد ديگري فروخته شده است به همين دليل کارآگاهان با شناسايي هويت مالک جديد خودرو وي را نيز به مقر پليس فرخواندند و اين فرد هم عنوان كرد كه خودرو را به شکل قولنامه‌اي به فرد ديگري فروخته است؛ سرانجام با پيگيري‌هاي انجام شده هويت آخرين مالک خودرو به نام «علي ـ ح»21 ساله که پرايد را از دامادشان خريداري کرده بود مورد شناسايي قرار گرفت.

 

کارآگاهان اداره شانزدهم با شناسايي محل سکونت متهم، وي را در ساعت 11 بيست و يكم دي‌ماه امسال هنگام خروج از منزل دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.

 

با انتقال متهم به پليس آگاهي و مطابقت چهره وي از تصاوير بدست آمده از دوربين‌ها مداربسته هويت «علي ـ ح» به عنوان يکي از مجرمان تحت تعقيب مورد شناسايي قرار گرفت و متهم علي‌رغم انکار اوليه به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر معرفي دو همدست خود به اسامي «احمد ـ س» 21 ساله و «نادر ـ ن» 22 ساله صراحتا به سرقت به عنف در سطح شهر تهران اعتراف کرد.

 

با اطلاعات بدست آمده از متهم و شناسايي مخفيگاه متهمان ديگر اين پرونده، دو متهم ديگر نيز در 21 دي‌ماه امسال در داخل مخفيگاه و در حين مصرف موادروانگردان شيشه دستگير و به پليس آگاهي شهرستان منتقل شدند.

 

با انتقال متهمان به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ و دعوت از مالباختگان براي شناسايي آنان، کليه مالباختگاني که بدين شيوه مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته بودند هر سه متهم را مورد شناسايي قرار داده و در اظهارات خود عنوان كردند که در زمان سرقت «علي ـ ح» راننده خودروي پرايد بوده و «احمد ـ س» و «نادر ـ ن» نيز با تهديد چاقو اقدام به سرقت اموال آنها کرده‌اند.

 

سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: برابر تحقيقات، متهمان علاوه بر پرايد صندوق سفيد رنگ از پرايد سفيد رنگ مدل 131 نيز در ارتکاب جرايم خود استفاده مي‌کردند.

 

وي با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره هر سه متهم اين پرونده گفت: نظر به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني که از سوي متهمان مورد سرقت به عنف يا آزار و اذيت به عنف قرار گرفته‌اند، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان براي شناسايي صادر شد.

 

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به محرمانه بودن شکايت‌هاي مطروحه گفت : هويت شکات پرونده‌هاي پليس آگاهي بويژه در موضوع پرونده‌هاي تجاوز به عنف کاملا محرمانه و نزد پليس محفوظ باقي خواهد ماند در نتيجه با دادن اطمينان به شکات پرونده که موفق به شناسايي متهمان شده‌اند از آنها دعوت كرد تا براي طرح شکايت به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

 

محمديان از کليه شهروندان که از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055516، 51055573، 51055574 و 51055575 در اختيار کارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

نظر شما