دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۱۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
گالري‌هاي تهران اين هفته ميزبان نمايشگاه‌‌ها و گراميداشت‌هاي متعدد و متنوعي هستند. از جمله اين برنامه‌ها گراميداشت هفتادسالگي گرافيست پيشکسوت قباد شيوا در گالري ايست و گراميداشت هفتادسالگي عباس کيارستمي، آيدين آغداشلو و محمد احصايي در خانه هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار شهر، در مراسمي که عصر يکشنبه سوم بهمن‌ماه براي نکوداشت قباد شيوا به مناسبت هفتادسالگي‌اش در گالري ايست برگزار مي‌شود، آثار اين گرافيست پيش‌کسوت به نمايش گذاشته مي‌شود. در اين نکوداشت بخشي از پوسترهاي قباد شيوا روي ديوارهاي گالري ايست نصب مي‌شوند و تعداد زيادي از آثار وي نيز به صورت اسلايد روي ديوار نمايش داده خواهند شد.

پرويز کلانتري، محمدابراهيم جعفري، عليرضا سميع‌آذر، حميد سوري، جلال شباهنگي، هادي هزاوه‌اي و اعضاي سايت گرته در اين مراسم حضور خواهند داشت و در نشستي دوستانه درباره مجموعه آثار قباد شيوا گفت‌و‌گو خواهند کرد.

اين مراسم در روز يکشنبه سوم بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 21 در گالري ايست برگزار خواهد شد و شرکت در آن براي عموم علاقمندان آزاد است. نمايشگاه آثار قباد شيوا تا 12 بهمن‌ماه در گالري ايست واقع در درکه‏، خيابان شهيد احمدپور، نبش بن‌بست گلستان، پلاک 2 برپا خواهد بود.

مراسم ويژه‌اي نيز با عنوان «در ستايش هفتاد سالگي» در روز جمعه اول بهمن‌ماه براي محمد احصائي، عباس کيارستمي و آيدين آغداشلو در خانه هنرمندان ايران برپا خواهد شد. همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي بهزاد شيشه‌گران با موضوع آلودگي هوا از جمعه اول بهمن‌ماه در گالري سيحون برپا مي‌شود. اين نقاش آلودگي هوا را يک فاجعه انساني مي‌داند و معتقد است بايد با گوشت و پوست خود درباره آن هشدار دهد.

در اين نمايشگاه 20 اثر هنري به نمايش گذاشته مي‌شود که در ابعاد مختلف خلق شده‌اند. کوچک‌ترين اين آثار 60 در 90 سانتيمتر و بزرگ‌ترين آن‌ها 140 در 50 سانتيمتر است. اين نمايشگاه در روز اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري سيحون واقع در خيابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 افتتاح مي‌شود و تا 13 بهمن‌ماه نيز ادامه خواهد داشت.

عکس‌هاي مهناز گنجي نيز با عنوان «پاريس در تهران» امروز 29 دي‌ماه در موزه عکسخانه شهر افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه نگاه يک عکاس مهاجر به رانده‌شدن‌ها و تنهايي‌هاي مهاجران به شهرهاي زيباي دنياست.

«پاريس در تهران» شامل 30 عکس سياه و سفيد در ابعاد 45 در 60 سانتيمتر است که تماما در ساعات اوليه روز و در بامداد پاريس عکاسي شده‌اند. اين نمايشگاه از 29 دي‌ماه تا 18 بهمن‌ماه در موزه عکسخانه شهر واقع در ميدان هفت تير، خيابان بهار شيراز، نبش ميدان بهار شيراز برپا خواهد بود.

همچنين نمايشگاه آثار بيتا بهارمست روز جمعه اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان افتتاح مي‌شود و تا 7 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. بازديد از اين نمايشگاه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 18 در گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 براي علاقمندان امکان‌پذير است.

نمايشگاه آثار طراحي راضيه صديقيان نيز با عنوان «صفر» از جمعه اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري آن افتتاح مي‌شود. اين آثار با تکنيک ترکيب مواد (ميکس مديا) خلق شده‌اند و به شيوه تجريدي و انتزاعي، بافته‌هاي پيچيده و کلاف‌هاي در همي هستند که در بستري سفيد خودنمايي مي‌کنند.

نمايشگاه «صفر» تا دوشنبه 25 بهمن‌‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند. همچنين نشستي با راضيه صديقيان در روز جمعه 22 بهمن‌ماه از ساعت 18 تا 20 در گالري آن برگزار مي‌شود.

همچنين نمايشگاه نقاشي گروهي کيومرث کياست، محمد نوريان و علي مهدوي روز جمعه اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري ساربان افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه آثاري از سه نقاش تبريزي به نمايش درمي‌آيد.

اين نمايشگاه گروهي تا 12 بهمن‌ماه همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 در گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

نمايشگاه نقاشي‌خط محمد رحيميان نيز از روز جمعه اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه نيز تا 12 بهمن‌ماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 16 تا 20 در گالري نار واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بين محموديه و زعفرانيه، پاساژ رولکس ، شماره 5 پذيراي علاقمندان است.

همچنين نقاشي‌هاي پورنگ پيرعطايي از روز جمعه اول بهمن‌ماه در گالري هما براي اولين بار به‌صورت انفرادي به نمايش گذاشته مي‌شوند. در اين نمايشگاه حدود 13 اثر به نمايش درمي‌آيد که هفت عدد از آن‌ها نقاشي با اکريليک هستند و در ابعاد حدود يک متر در يک متر و نيم و 2 متر در يک متر ارائه مي‌شوند. اين نمايشگاه روز جمعه اول بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري هما افتتاح مي‌شود و تا 12 بهمن‌ماه همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. گالري در روز سه‌شنبه پنجم بهمن‌ماه تعطيل است. گالري هما در خيابان ولي‌عصر(عج)، بين ظفر و نيايش، کوچه بابک بهرامي، شماره 58 واقع است.

نمايشگاه‌هايي نيز از هفته گذشته افتتاح شده‌اند که اين هفته نيز برپا خواهند بود. از جمله اين نمايشگاه‌‌ها، نمايشگاه گروهي «تلويزيون» است که عصر روز جمعه 24 دي ماه در گالري محسن گشايش يافت. در اين نمايشگاه که با نمايشگاه گرداني پيمان شفيعي‌زاده برپا شده است، 19 اثر از 19 هنرمند با تکنيک آزاد و از طراحي تا ويديوآرت به نمايش در آمده است. نشست با هنرمندان اين نمايشگاه نيز روز دوشنبه 4 بهمن ماه از ساعت 18 تا 20 در محل اين گالري برپا مي‌شود. نمايشگاه «تلويزيون» تا چهارم بهمن‌ماه در گالري محسن واقع در خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 ميزبان علاقمندان است. همچنين از روز جمعه 24 دي‌ماه 12 اثر از هانيبال الخاص، ناصر اويسي، رضا بانگيز، حسين کاظمي، طاها بهبهاني، مسعود عربشاهي، صادق تبريزي، منير فرمانفرمايان، سيراک ملکونيان، منوچهر شيباني، ژازه تباتبايي و کوروش شيشه گران در گالري شمرون به نمايش گذاشته شده است.

اين نمايشگاه با عنوان «هنرمندان صاحب نام معاصر ايران» تا 12 بهمن همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 و 30 دقيقه تا 20 براي بازديد عموم داير است. نگارخانه شمرون در خيابان فرشته، روبروي خانه پرفسور حسابي، باغ موزه هنر ايراني قرار دارد.

نمايشگاه نقاشي‌هاي ايمان افسريان نيز از جمعه 24 دي‌ماه از ساعت 17 تا 21 در گالري اثر افتتاح مي‌شود. از آن‌‌جا که حضور در مراسم افتتاحيه مستلزم دعوت گالري است، بازديد از اين آثار براي عموم از روز شنبه 25 دي ماه ميسر است. علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از 25 دي‌ماه تا 12 بهمن‌ماه همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار در گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 16 ديدن کنند.

همچنين در گالري لاله نمايشگاه آثار نقاشي نسرين برکت با موضوع آزاد تا چهارم بهمن‌ماه، برپا خواهد بود. در اين نمايشگاه 25 اثر در ابعاد متفاوت با تکنيک ترکيب مواد ارائه مي‌شود.

و بازديد از آن تا 4 بهمن ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 در نگارخانه لاله به نشاني خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي بوستان لاله، جنب هتل لاله براي علاقمندان امکانپذير خواهد بود. پنجمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان نيز از 15 دي‌ماه در نگارخانه خيال شرقي و آيينه خيال موسسه فرهنگي هنري صبا برپاست. در نمايشگاه آثار اين جشنواره، آثار 760 نفر از بيش از هزار هنرمندي که در آن شرکت کرده‌اند برگزيده و به نمايش درآمده است. موسسه فرهنگي هنري صبا در حد فاصل ميدان فلسطين تا تقاطع خيابان وليعصر(عج)، خيابان برادران مظفر واقع است و علاقمندان مي‌توانند تا چهارم بهمن‌ماه از آثار برگزيده اين جشنواره بازديد کنند.

نظر شما