سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۱۴۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
مديرکل دفتر آمار و فناوري اطلاعات:
مدير کل دفتر آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي گفت: مشخصات سلامت شهروندان در کارت هاي ملي هوشمند ايجاد مي شود.

به گزارش شهر، دکتر رياضي در جلسه مشترک با مسئولان اين دانشگاه با اشاره به صدور کارت ملي هوشمند براي نخستين بار در قم و ايجاد بسياري از زير ساخت هاي لازم در اين زمينه در اين شهر افزود: بايد با کمک مسئولان استان يکي از کاربردهاي اين کارت در حوزه سلامت تعريف شود تا بتوان بسياري از اهداف مد نظر را محقق کرد.

وي با اشاره به امکانات و برخي زير ساخت هاي حوزه IT در بيمارستان شهيد بهشتي اظهار داشت: بايد با ايجاد شرايط و تقويت زيرساختها در اين مرکز شرايط استفاده از اين کارتها را براي نخستين بار در کشور در بيمارستان شهيد بهشتي قم فراهم کرد.

مدير کل دفتر آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي با تاکيد براينکه کارت ملي هوشمند نقش بسيار مهمي در پرونده الکترونيکي سلامت دارد تصريح کرد: با وجود موفقيتهاي ارزشمند دانشگاه علوم پزشکي قم در حوزه فناوري اطلاعات، ايجاد و طراحي اين امکان در کارتهاي ملي هوشمند گام مهمي در حوزه سلامت خواهد بود.

دکتر رياضي با بيان اينکه توسعه فناوري اطلاعات و آمار يکي از اهداف و اولويتهاي وزارت بهداشت است، افزود: طبق ابلاغ وزير بهداشت به دانشگاههاي علوم پزشکي تمام اين واحدها در استانهاي مختلف بايد به سمت ايجاد و تقويت اتوماسيون اداري و مکاتبات الکترونيکي حرکت کنند.

وي موفقيتهاي دانشگاه علوم پزشکي قم را در حوزه فناوري اطلاعات قابل تحسين دانست و گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در اين وزارتخانه بايد تمامي دانشگاههاي علوم پزشکي با استفاده از اتوماسيون اداراي به ستاد وزارت بهداشت متصل و بسياري از فرآيندها که جنبه حقوقي و مالي ندارند از اين طريق پيگيري شود.

مدير کل دفتر فناوري اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي ضرورت ايجاد ارتباط الکترونيکي تمامي واحدهاي ستادي و درماني را يادآور شد و افزود: با گسترش اتوماسيون اداري بسياري از فرآيندها در حوزه هاي مختلف ماموريتي مانند مراکز بهداشتي و درماني و غذا و دارو توسعه و تکريم ارباب رجوع و رسيدگي به درخواست هاي مردمي با سهولت بيشتري انجام مي شود.

دکتر رياضي با بيان اينکه طبق ماده 39 قانون پنجم توسعه بايد پرونده الکترونيکي براي شهروندان ايجاد شود، گفت: اين پرونده الکترونيکي حاوي داده ها و اطلاعات سلامت شهروندان از پيش از تولد تا بعد از مرگ است.

وي افزايش کيفيت خدمات سلامت را يکي از اهداف اصلي ايجاد پرونده هاي الکترونيکي دانست و افزود: حرکت به سمت تشکيل اين پرونده ها در مديريت شاخص هاي آماري و همچنين توسعه فعاليت هاي پژوهشي و علمي نقش بسزايي دارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم هم در اين جلسه با اشاره به فعاليتهاي انجام شده در حوزه فناوري اطلاعات افزود: اين دانشگاه به عنوان يکي از دستگاههاي موفق در راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري و گسترش سطح پوشش آن در سه واحد ستادي، 150 مرکز، شش بيمارستان و پنج دانشکده و با هزار کاربر توانسته در مدت سي ماه بالغ بر 300 ميليون تومان در کاغذ صرفه جويي کند.

دکتر حجازي با بيان اينکه راه رشد و ارتقا حوزه هاي مختلف بويژه سلامت در کشور از بسترIT ميگذرد خاطرنشان کرد: با استفاده از شرايط فراهم شده در بستر وب در بسياري از خدمات درماني مانند تصوير برداري پزشکي و اورژانس 115 شاهد موفقيتها و دستاوردهاي بسياري خواهيم بود.

وي با بيان اينکه براي تحقق توسعه فرآيند IT امسال و همزمان با هفته دولت سيستم GPS و PACS در اورژانس 115 و بيمارستان شهيد بهشتي قم افتتاح شده تصريح کرد: ايجاد اين سيستم GPS در حضور به موقع در صحنه حوادث و صرفه جويي در مصرف سوخت تاثير گذار بوده است.

در ابتداي اين جلسه مهندس کيان رئيس اداره آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات اين دانشگاه هم گزارشي از فعاليتها، اقدامات و دستاوردها در اين حوزه بيان کرد.

مدير کل دفتر فناوري اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي همچنين با حضور در مرکز حوادث و فوريتهاي پزشکي قم از نزديک به بررسي امکانات و زيرساختهاي حوزه IT در اين مرکز پرداخت

نظر شما