يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۲
کد خبر: ۳۱۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
رييس فرهنگسراي تهران از برگزاري همايش «چهل روز سرخ» به مناسبت اربعين حسيني و گراميداشت چهلمين روز شهادت حماسه سازان کربلا خبر داد.

«اكبر بختياري» در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در اين همايش که همزمان با شب اربعين ميزبان عزاداران حسيني است دلايل و فلسفه بزرگداشت اربعين با حضور «افخم‌السادات حسيني» نويسنده و پژوهشگر مورد بررسي کارشناسي قرار مي‌گيرد.


وي افزود: تبيين فلسفه عدد چهل، ارايه روايت‌هاي مختلف از بازگشت اسيران در روز اربعين به مدينه يا کربلا و تفسير اجمالي بر متن زيارت اربعين از جمله مواردي است كه در اين همايش كه در خانه فرهنگ اميركبير برگزار مي‌شود بررسي خواهد شد.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 21 با اشاره به برنامه‌هاي دهه فجر اظهار داشت: همزمان با سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در همايشي با عنوان راويان فجر، از همافران بيعت‌کننده با حضرت امام خميني(ره) در بهمن 57 تجليل مي‌شود.


بختياري با بيان اينكه براي گراميداشت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 32 ويژه برنامه فرهنگي هنري از نهم تا بيستم بهمن ماه برگزار مي‌شود، ادامه داد: اين برنامه‌ها شامل جشن‌هاي پيروزي، تورهاي بازديد از موزه‌ها و کاخ موزه‌ها، مسابقات مختلف دانش‌آموزي با محوريت انقلاب اسلامي و تجليل از فجرآفرينان خواهد بود.


رييس فرهنگسراي تهران با اشاره به مشارکت ارتش جمهوري اسلامي ايران در برگزاري همايش تجليل از همافران افزود: جشن‌هاي پيروزي با عناوين راويان فجر، طلوع فجر، آن روز که آفتاب برآمد، روزهاي پيروزي و ميعادگاه عاشقان در مراکز فرهنگي هنري مناطق 21 و 22 برگزار مي‌شود.


وي تصريح كرد: مسابقه نقاشي «برگي از انقلاب» ويژه دانش‌آموزان ابتدايي، تورهاي بازديد از موزه عبرت و کاخ گلستان، برنامه نيم نگاهي به تاريخ، داستان انقلاب به روايت حجت‌الاسلام والمسلمين راستگو در برنامه‌هاي «سايه آفتاب» و «حکايت مهر» از جمله ويژه برنامه‌هايي است که در ايام الله دهه فجر در مراکز فرهنگي هنري تحت پوشش فرهنگسراي تهران در نظر گرفته شده است.


بختياري همچنين «روايت شهر قرآني» را مسابقه‌اي ويژه دانش‌آموزان دبستاني عنوان كرد و گفت: در اين مسابقه دانش‌آموزان ويژگي‌هاي شهر و شهروندان را بر اساس آموزه‌هاي قرآني به تصوير مي‌کشند. اين مسابقه نقاشي و داستاني صبح روز شنبه شانزدهم بهمن‌ماه با هدف ترويج فرهنگ قرآني و انس با نماز و قرآن از سوي خانه فرهنگ گرمدره با حضور کارشناسان آموزش ديني در سطح مدارس ابتدايي برگزار مي‌شود.

نظر شما