دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
آلبوم كيميا اين فرصت را در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد كه بعد سال‌ها چشم انتظاري با تازه‌ترين آثار استاد «سيد محمد ميرزماني» آهنگسازي كه رنگ و بوي مذهبي دارد آشنا شوند.


به گزارش شهر، در اين آلبوم خواننده تازه‌اي به نام «امير يوسفي‌ن‍ژاد» به صحنه ترانه گام مي‌گذارد كه به گفته صاحب نظران نامش از اين به بعد در محافل هنري و مردم بسيار شنيده خواهد شد. اشعار اين ترانه ها را «سيد محمد سادات اخوي» سروده است.


«آلبوم كيميا» نخستين آلبوم از يك مجموعه دو لوح فشرده است كه اكنون مراحل انتشار خود را طي مي‌كند. «كيميا» براي سوگواري محرم و اربعين تدارك ديده شده است و دومين لوح فشرده براي جشنهاي مذهبي رجب و شعبان و رمضان سال 1390در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد .


استاد «سيد محمد ميرزماني» معتقد است صداي «يوسفي‌نژاد» همرنگ صداي زنده ياد بسطامي و داراي شخصيت و نغمه‌اي متفاوت است. وي پيش از اين سالها مداحي تخصصي اهل بيت و شاگردي استاداني چون «زنده ياد رضوي سروستاني» و «عبدالحسين مختاباد» را در كارنامه خود دارد.


اشعار را «سادات اخوي» بعد از يك سفر زيارتي به كربلا سروده است و براساس توسل شكل گرفته‌اند. عنوان «شعر توسل» كه ساخته خود شاعر است بناست واگويه‌هاي آدمي با امامان معصوم را واتاب دهد. اين اشعار در سادگي خود اشاره‌هايي به مدح و مرثيه ممدوح دارند. شاعر از زبان مخاطبان با امامان گفت وگو مي كند و جانها را به سمت صحنه‌هاي تلخ و اما حماسي كربلا مي‌كشاند. اين اشعار علاوه بر واگويه مرثيه، فضاي ذهني مخاطب را به سمت مصيبت حضرت سيدالشهدا، اربعين، حضرت عباس و رقيه مي‌كشاند. به اين دليل لوح از زبان زائري كه وارد حرم و حريم سيدالشهدا مي شود آغاز و با قطعه‌اي كه روايتگر خروج او از اين مكان مقدس است فرجام مي‌گيرد.


مخاطبان پيش از اين با «رنگين كمان عشق»، به خوانندگي سيدعبدالحسين مختاباد، «صداي شاعر» بر اساس اشعار استاد علي معلم، «عطش و آتش» با همكاري حاج صادق آهنگران ، «وداع» با خوانندگي سراج ، «وصال ياران» با صداي بهرام گودرزي و سيدجمال محمديان و قطعات پيش به سوي جبهه‌ها، براي فتح كربلا و شهادت همسنگر آشنا شده بودند.

نظر شما