يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۹
کد خبر: ۳۱۵۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت:آيين نامه برخورد با تجهيزات شنود در شوراي عالي امنيت ملي تا يك ماه آينده تدوين و ابلاغ مي شود.

سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه افتتاح پليس فتا(پليس توليد و تبادل اطلاعات) گفت: پليس فتا با هدف نظارت بر فضا مجازي و ايجاد امنيت در اين فضا از اول امسال تشكيل و از امروز رسما آغاز به كار كرد.

 

وي افزود: تا پايان سال آينده پليس فضاي مجازي در تمام مراکز پليس افتتاح و راه‌اندازي مي‌شود.

 

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه قوانين در برخورد با مجرمان اين حوزه بازدارنده هستند گفت: دستگاه قضائي دادسراي ويژه‌اي براي بررسي جرايم سايبري در تهران راه‌اندازي کرده که اين براي شروع کار پليس سايبري کافي است.

 

سردار احمدي مقدم تصريح کرد: حوزه پيشگيري از وقوع جرم بايد بيش از اين مورد توجه قرار گيرد تا با آگاه سازي و اطلاع رساني مردم خود به تامين امنيت در حريم خصوصي خود بپردازند.

 

وي افزود: در حال حاضر آماري از ميزان جرايم اينترنتي در کشور نداريم زيرا تا کنون ساز و کار رصد اين جرايم وجود نداشت.

 

فرمانده نيروي انتظامي گفت:‌ در سال آينده مي‌توان آماري از جرايم اينترنتي ثبت شده در کشور ارايه داد اما اين در حالي است که بسياري از جرايم اينترنتي ثبت نمي‌شود.

 

وي افزود: برخي از جرايم اينترنتي تيراژ بسيار بالايي دارند و اين در حالي است که در بسياري از موارد تنها يک نسخه از وقوع جرم از سوي پليس ثبت مي‌شود.

 

 

احمدي مقدم با اشاره به برخورد با مجرمان جرايم اينترنتي گفت: برخورد با اين مجرمان متناسب با جرم مرتکب شده از سوي آنان است اما پليس سعي دارد با اطلاع رساني از ارتکاب جرم جلوگيري کند.

 *ميزان تلفات ناشي از تصادفات رانندگي افزايش داشته است

فرمانده نيروي انتظامي در خصوص افزايش محدوده طرح زوج و فرد در شهر تهران گفت:‌ براي کنترل ترافيک در تهران ناگزير به اعمال محدوديت در محورها هستيم اما در اجراي طرح زوج و فرد بايد معابر اصلي را مشمول اين طرح کرد.

 

سردار احمدي مقدم با اشاره به آمار سازمان پزشکي قانوني مبني بر افزايش 3/5 درصدي تلفات ناشي از تصادفات در سال جاري گفت: امسال نسبت به سال گذشته ميزان تلفات ناشي از تصادفات رانندگي افزايش داشته است و اين افرايش به دليل افزايش خودروها و راهها و همچنين ميزان سفرهاي مردم طبيعي است.

 

وي افزود: ابزار پليس براي کاهش تصادفات پاسخگو نيست و پليس به تنهايي نمي‌تواند آمار تصادفات را کاهش دهد.

 

فرمانده نيروي انتظامي گفت: طرح هدفمندسازي يارانه ها موجب شد تا مردم با احتياط بيشتري از خودرو استفاده کنند و به سمت وسايل حمل و نقل عمومي بروند که اين امر موجب کاهش تصادفات و تلفات خواهد شد.

 

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار شهر مبني بر  ورود تجهيزات شنود صدا و تصوير به کشور گفت: قوانين مربوط به اين موضوع در شوراي امنيت در حال بررسي است و کمتر از يک ماه بررسي و تصويب قوانين در اين حوزه به طول مي‌‌انجامد که پس از تصويب و ابلاغ اقدامات لازم در اين زمينه انجام مي‌شود.

 

سردار احمدي مقدم با اشاره به ابهامات موجود در قانون جديد مبارزه با مواد مخدر گفت: ابهامات موجود در نوع مواد مخدر است زيرا همواره مواد جديدي در حوزه روانگردا‌نها وارد کشور مي‌شود که نمي‌دانيم در کدام طبقه بايد قرار گيرند.

 

وي گفت: پليس خواستار بررسي اين موضوع در مجمع تشخيص مصلحت نظام شده است.

 

وي با اشاره به ممنوعيت حضور زنان در سينما براي تماشاي بازي هاي فوتبال گفت: اين موضوع به پليس ارتباطي ندارد اما متاسفنه مسائل و مشكلاتي در اين زمينه به وجود آمده بود كه باعث ايجاد اين ممنوعيت شد

 

وي افزود: سينماداران بايد خود تمهيداتي را براي پخش فوتبال از سينماها اتخاذ مي کردند تا شاهد بروز اين مشکلات نباشيم که از جمله آن تقسيم بندي سينماها و اختصاص آن به زنان و مردان بود.

 

سردار احمدي مقدم تصريح کرد: در کشورهاي اروپايي مسابقات فوتبال از تلويزيون پخش نمي‌شود و مردم مجبورند براي مشاهده مسابقات فوتبال به سينماها رفته و با پرداخت پول مسابقه را تماشا کنند اما حال که در ايران تمامي مسابقات از تلويزيون پخش مي شود نيازي به پخش آن از سينما نيست.

نظر شما