يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۳۱۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه موفقيت تهران و قرار گرفتن بين 5 شهر برتر دنيا در توسعه حمل و نقل پايدار پيغام مهمي به مسئولان دولتي دارد،گفت: هر نوع اهمال کاري، سياسي بازي و يا رفتار غير قانوني در عدم پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومي نه تنها خيانت به مردم است، بلکه در کلان ماجرا منافع ملي کشور را هم به مخاطره مي‌اندازد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،کاظم دلخوش افزود : رتبه کنوني تهران در ميان شهرهاي دنيا نشان دهنده توانايي بالاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل عمومي است.

 

او با انتقاد از اين که چون مديريت حمل و نقل عمومي تهران را قبول ندارند از دادن بودجه مترو در دو سال گذشته به آن سر باز زده اند، اظهار کرد: اين انتخاب بين المللي مي‌تواند يادآوري خوبي به مسئولان دولتي باشد تا بيش از اين شهر تهران و شهروندان آن را مورد بي مهري قرار ندهند.

 

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، پيش رفتن تهران تا اين مرحله و قرار گرفتن آن در بين 5 شهر برتر دنيا را حاکي از آن دانست که مسئولان حمل و نقل شهري تهران با مديريت ويژه خود توانسته‌اند در توسعه حمل و نقل عمومي پيشتاز شوند و تصريح کرد: اگر بودجه بيشتري در اختيار تهران قرار بگيرد، مديريت شهري قادر است شاخص هاي توسعه را بيش از اين افزايش دهد.

 

او با تاکيد بر اين که با مردم بايد با بيان ساده و روان صحبت کرد، گفت: قرار گرفتن تهران در صدر شهرهاي برتر دنيا به زبان ساده و روان مي گويد حمل و نقل عمومي در تهران چقدر توانسته در جهت تامين آرامش و رفاه مردم اين شهر گام بر دارد.

 

دلخوش رسيدن تهران به شاخص هاي توسعه را نشان دهنده آن دانست که تهران هم از لحاظ توان مديريتي و هم از نظر زيرساخت ها و برنامه هاي تدوين شده راه را درست رفته و اظهار کرد: کسب اين عنوان نشان داد اگر به قول معروف آب باشد، مسئولان تهران شناگران قابلي هستند و بيش از اين مي‌توانند شاخص‌هاي توسعه پايدار حمل و نقل عمومي را رونق بخشند.

 

او مخاطب اصلي اين انتخاب را مسئولان دولتي دانست و تصريح کرد: هر نوع اهمال کاري، سياسي بازي و يا رفتار غير قانوني در عدم پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومي نه تنها خيانت به مردم است، بلکه در کلان ماجرا منافع ملي کشور را هم به مخاطره مي‌اندازد.

 

دلخوش با تاکيد بر اين که انتخاب تهران به عنوان يکي از 5 شهر برتر دنيا تنها افتخار شهردار تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران نيست، اظهار کرد: اين انتخاب يک افتخار ملي است و اميدوارم از امروز تمام کلان شهرهاي کشور سعي کنند تعاملات و مبادلات کارشناسي خود را با تهران توسعه دهند تا بتوانند همانند تهران اين مسير را طي نمايند.

 

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس  خاطرنشان کرد: قرار گرفتن تهران در بين 5 شهر برتر دنيا حتي اگر اين شهر رتبه نخست را هم کسب نکند اين اميدواري را به وجود آورده تا مسئولان شهري تلاش خود را براي کسب رتبه هاي بالاتر در سال هاي آينده بيش از پيش افزايش دهند.

 

نظر شما