سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
آموزش و پرورش طي نامه‌اي به معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري از استخدام پذيرفته شدگان در آزمون آموزش و پرورش خبر داد.

سهيل معيني رييس انجمن باور در گفتگو با خبرنگار شهر، درخصوص اقدام اخير آموزش و پرورش مبني بر اعلام پذيرش و استخدام معلولان پذيرفته شده در آزمون استخدامي اظهار داشت : نماينده وزارت اموزش و پرورش آقاي وفاداري طي نامه اي به معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري از موافقت آن وزارتخانه براي استخدام تمامي قبول شدگان مشمول خبر داده است.

 

 

وي با اشاره به پيگيري هاي متعدد انجمن هاي حامي حقوق معلولان و نامه ارسالي به نهاد رياست جمهوري و مجلس در اين زمينه گفت : آمارهاي مختلفي در اين زمينه اعلام شده است و براساس نشيب و فرازهايي كه در اين چند ماه وجود داشته است با احتياط برخورد مي كنيم و منتظر اعلام نتيجه قطعي هستيم.

 

رييس انجمن باور با اعلام اين نكته كه براساس آمار اوليه قبول شدگان در آزمون حدود 500 نفر در آزمون استخدامي آموزش و پرورش نمره قبولي را كسب كرده اند تصريح كرد: آمار اعلام شده در ابتدا از سوي وزارتخانه 450 نفر جهت استخدام بود كه سپس اين آمار به 360 و 400 نفر تغيير كرد.

 

 

معيني با اعلام اين نكته كه از روند كار استقبال مي كنيم افزود: اعلام اين خبر در زماني كه جامعه معلولان از بهبود شرايط شهروندي خود نااميد شده بود،موجي از اعتماد و انگيزه به وجود آورد كه منتظريم به زودي رديف استخدامي و شرايط لازم از سوي آموزش و پرورش اعلام شود.

 

 

معرفي حدود 400 معلول براي استخدام آموزش و پرورش

در همين زمينه اسفندياري سرپرست سازمان بهزيستي اعلام كرده است: آموزش و پرورش سال گذشته از پذيرفتن يكهزار و 200 معلول پس از برگزاري آزمون استخدام 40 هزار معلم خودداري كرد در حالي كه براساس مصوبه سال 1383 مجلس شوراي اسلامي، دستگاه هاي دولتي موظف شدند سه درصد از نيروهاي استخدامي خود را از بين معلولان جذب كنند.

 

 

وي به استخدام 40 هزار فرهنگي در آزمون سال گذشته وزارت آموزش وپرورش اشاره كرد و افزود: با پيگيري وزير رفاه و تامين اجتماعي و همچنين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، سهميه 3 درصد استخدام معلولان به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

 

 

اسفندياري گفت: در اين راستا با پيگيري هاي سازمان بهزيستي و معاونت توسعه منابع انساني رياست جمهوري حدود 400 نفر از معلولان واجد شرايط براي استخدام به آموزش وپرورش معرفي شدند.

 

وي درباره استخدام 800 نفر باقي مانده معلولان براي جذب در آموزش وپرورش گفت: رايزني براي استخدام و جذب بقيه معلولان در آموزش و پرورش ادامه دارد كه استخدام آنان تقريبا صددرصد است.

 

اسفندياري توضيح داد: در سال هاي 85 و 86 سازمان مديريت و برنامه ريزي وقت، سهميه هاي استخدامي معلولان را در اختيار سازمان بهزيستي قرار داد تا معلولان واجد شرايط استخدام، از طريق اين سازمان معرفي شوند.

 

درخواست استخدام  690 معلول از طريق آزمون در وزارت بهداشت

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز  در نامه‌اي خطاب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يادآور شد: تخصيص 3درصد سهميه به معلولان واجد شرايط استخدام جزو حقوق قانوني اين قشر تلاشگر و خواهان مشاركت در پيشرفت كشور است.

 

در اين نامه كه روز شنبه منتشر شد آمده است :‌ نظر به برگزاري آزمون استخدامي در تاريخ ششم اسفندماه جاري به منظور جذب تعداد 23 هزار پرستار ، موارد ذيل جهت اطلاع و اقدام به موقع و موثر به استحضار مي‌رساند : همانگونه كه در ملاقات حضوري چندي قبل نيز يادآور شد وفق قانون جامع حمايت از حقوق معلولان تخصيص سه درصد سهميه به معلولان واجد شرايط استخدام جزو حقوق قانوني اين قشر تلاشگر و خواهان مشاركت در پيشرفت كشور است.

 

در اين نامه آمده است اگرچه تجربه برگزاري آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش و نوع نگرش بعضي از مسوولان محترم آن وزارت نسبت به جذب معلولان محترم براي آنان ايجاد دغدغه كرده اما اميد مي‌رود در سايه تدبير و برنامه ريزي شما ، آزمون استخدامي آتي، آزموني براي توجه آن وزارت محترم به حقوق قانوني معلولان عزيز باشد.

 

در همين زمينه فاطمه آليا در گفتگو با خبرنگار شهر ضمن تاكيد بر احقاق حقوق معلولان در آزمون هاي وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي پيگير استخدام معلولان پذيرفته شده در آزموم استخدامي آموزش و پرورش هستند و در اين زمينه از آنجاييكه كه شماري از انواع معلوليت‌ها اشكال و مانعي براي بخشي از فعاليت‌هاي مرتبط با شغل شريف پرستاري ندارد، ضروري است از هم اكنون با بهره گيري از ظرفيت، توان و مسووليت سازمان بهزيستي كشور به معلولان واجد شرايط اطلاع رساني شود تا فرصت شركت در آزمون و برخورداري از حق قانوني آنان از بين نرود و در اين زمينه جذب حدود 690 نفر در آزمون آتي استخدامي اين وزارتخانه مورد انتظار است.

نظر شما