دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
در پي تجمع برخي از شهروندان افغاني در مقابل سفارت ايران در کابل و توهين به برخي از مقامات کشورمان، امروز هيأتي بلندپايه از افغانستان وارد ايران شده و با حضور در اتاق ايران، پيام دوستي و عزم راسخ اين كشور را براي توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي ايران و افغانستان اعلام كردند.

وزير امور ماليه و مشاور ارشد رئيس‌جمهوري افغانستان در امور اقتصادي به همراه هيأت بلندپايه افغانستان در ديدار با رئيس اتاق ايران، ضمن عذرخواهي بخاطر حوادث اخير در مقابل سفارت ايران در کابل، پيام دوستي و عزم راسخ اين كشور را براي توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي ايران و افغانستان اعلام كردند.

 

مشاور ارشد رئيس‌جمهوري افغانستان با بيان اينکه حوادث اخير که توسط افراد معدودي انجام شده است، نه خواست دولت و نه خواست مردم افغانستان است، بر ضرورت گسترش همکاري‌هاي في‌مابين تاکيد کرد.

 

وي اعلام کرد که تجارت ايران و افغانستان در سال‌هاي اخير تا 3 برابر رشد داشته است در حالي که ميزان تجارت افغانستان و پاکستان در اين مدت ثابت مانده است.

 

وي گفت: علي‌رغم اينکه کارهاي زيادي ازجمله بحث بررسي بودجه دولت در پارلمان را داشته است، اما آنها را بخاطر سفر به ايران لغو کرد.

 

وي اظهار داشت: قبل از سفر به ايران، اهداف اين سفر را در مقابل رسانه‌هاي افغانستان تشريح کرديم و هيچ بازتاب منفي در بين رسانه‌‌ها و دولت افغانستان نداشته است و اين نشان‌دهنده اين است که عمل صورت گرفته در مقابل سفارت ايران در کابل، اقدامي مردمي نبود.

.

نظر شما