شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
سخنگوي قوه قضائيه، از قطعي شدن حکم 15 نفر از مجرمان فتنه پارسال در دادگاه تجديدنظر خبر داد و گفت: حکم اين افراد، به اجراي احکام ارسال شده است.

محسني اژه اي در نشست خبري افزود: براي اين افراد از شش ماه تا چهار سال حبس، شلاق و محروميت هايي در نظر گرفته شده است.

 

وي همچنين اعدام يکي از اشرار ايلام به جرم آدم ربايي و تجاوز به عنف، کشته شدن يکي از اشرار مسلح کرمان و دستگيري چهار نفر از مرتبطانش را از اقدامات يک ماه گذشته دستگاه قضايي اعلام کرد و گفت: قوه قضاييه براي برخورد قاطع با کساني که مزاحم مردم مي شوند و امنيت آنان را به مخاطره مي اندازند، مصمم است.

 

محسني اژه اي همچنين افزود: رسيدگي به پرونده اشرار شهرکرد، قزوين، تهران و استان هاي ديگر در دست بررسي است و به زودي به نتيجه نهايي خواهد رسيد و پس از قطعي شدن احکام آنان اجرا مي شود.

 

دادستان کل کشور همچنين به اجراي حکم اعدام يکي از اشرار کرج که در هفته گذشته در ملاء عام اجرا شد، اشاره کرد.

 

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: کساني با جعل عنوان يا دستخط برخي مسئولان سعي مي کنند از مردم اخاذي و کلاهبرداري کنند که از مردم مي خواهيم در اين زمينه هوشيار باشند.

 

سخنگوي قوه قضائيه افزود: هيچ مسئولي و يا بستگان آنان، براي کمک گرفتن به کسي مراجعه نمي کنند و مردم در صورت مشاهده اينگونه افراد، مطمئن باشند که افراد شياد و کلاهبرداري هستند.

 

محسني اژه اي گفت: فردي که با جعل دستخط مسئولان از افراد حقيقي و برخي شرکت ها کلاهبرداري کرده بود، به 12 سال زندان و 80 ميليارد ريال جزاي نقدي محکوم شد.

 

وي افزود: فرد ديگري با اين شيوه در يکي از شهرستان هاي استان اصفهان سعي در ايجاد نفوذ در بخش قضايي را داشت که با هوشياري دادستان شناسايي و دستگير شد.

 

محسني اژه اي با بيان اينکه هفته گذشته نيز فردي سعي در جعل دستخط وي را داشته است، گفت: اين فرد مي خواسته است، پرونده قضايي يک نفر را با جعل امضاء دادستان از شهرستان منتقل کند که دستگير شد.

.

نظر شما