دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۲۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
براي اولين‌بار پس از29دوره؛
شهردارمنطقه 17،گفت: بخشي از فيلم‌هاي جشنواره فيلم‌فجر امسال براي اولين‌‌بار در سينما بهاران برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر و به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 17تهران، عظيم بابايي شهردارمنطقه با اشاره به موافقت مسئولين بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر با اکران بخشي از فيلم‌هاي اين جشنواره در سينما بهاران گفت: رايزني­ها و پيگيري­هاي ويژه مديريت شهري با دست­اندرکاران جشنواره فجر باعث شد تا براي اولين‌بار در طول 29 دوره برگزاري جشنواره فيلم فجر اين رويداد فرهنگي به پايين‌تر از خيابان انقلاب نيز راه پيدا‌کند.

 

به گفته او از سال گذشته که شهرداري منطقه 17 براي بازسازي سينما، يک‌ميليارد تومان هزينه‌کرد يکي از دغدغه‌هاي جدي برپايي رويدادهاي بزرگ فرهنگي همچون جشنواره فيلم فجر در اين منطقه محروم شهيد‌پرور جنوب تهران بود و امروز که اين سينما به يکي از مجهزترين سينماهاي شهر تهران تبديل شده اين آرزو محقق شده است.

بابايي افزود: سينما بهاران با 3هزار 550 نفر ظرفيت،بيش از هزار و 200 متر مربع زيربنا دارد و از ابتدا به عنوان سالني چند منظوره (سينما، تئاتر، سالن همايش) طراحي و ساخته شده است. بنابراين در بازسازي آن نيز تمام تمهيدات انديشيده شده تا مجهزترين سالن سينما در پايتخت، فقط براي نمايش فيلم مورد استفاده قرار نگيرد و از آن به عنوان سالن تئاتر و سالن همايش نيز استفاده شود.

به گفته او سامانه صوتي سينما بهاران «دالبي» بوده و داراي قابليت پخش صدا به صورت پخش دالبي و عادي است. اين قابليت امكان پخش هر نوع فيلمي را (صداي عادي و دالبي) فراهم مي‌كند. در كنار اين سامانه و با توجه به چند منظوره بودن سينما بهاران سامانه صداي آمفي تئاتري هم براي اين سالن طراحي شده است تا امكان استفاده از آن براي اجراي تئاتر و سالن همايش فراهم شود.

از ويژگي‌هاي مهم اين سينما استفاده از امکاناتي است تمام بدنه سالن اعم از ديواره‌ها، کفپوش سقف و صندلي‌هاي آن را  ضدآتش و ضدجرقه ساخته است.

نظر شما