شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۲۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
ششمين جشنواره عکس کودک با معرفي برگزيدگان و برپايي نمايشگاه امروز شنبه 16 بهمن‌‌ماه در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار مي‌شود. اين جشنواره لحظات شيرين کودکي بچه‌هاي پرمهر سرزمين ايران را در قاب تصاوير ماندگار به نمايش مي‌گذارد.

به گزارش شهر، اين جشنواره با نگاهي ويژه به اقوام ايراني و کودکان سرزمين ايران امروز شنبه 16 بهمن با برگزاري مراسمي به‌صورت رسمي گشايش مي‌يابد.


در مراسم گشايش اين جشنواره هنري از برگزيدگان آن در سه گروه سني کودک، نوجوان و بزرگسال با اهداي جوايزي قدرداني خواهد شد.


در همين حال برگزاري اين آيين در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي، هنري کانون و هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامي آغازگر نمايشگاهي است که 150 عکس راه‌ يافته به بخش مسابقه‌ اين جشنواره را در معرض ديد تماشاگران قرار مي‌دهد.


اين عکس‌ها از ميان 3 هزار و274 قطعه عکس از 850 عکاس توسط گروه داوري جشنواره شامل افشين شاهرودي عکاس و مدير مسوول فصلنامه عکاسي خلاق، دکتر محمد ستاري عکاس و عضو هيات علمي دانشگاه تهران و محمد حسين حيدري عکاس و مدير عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده‌اند.


مراسم اهدا جوايز و آغاز نمايشگاه ساعت 16 امروز 16 بهمن 1389 برگزار مي‌شود و قرار است در آن، فيلم مستند «عکس و عکاسي» از توليدات سينمايي کانون در سال 1359 به صورت اختصاصي به نمايش گذاشته شود.



اين فيلم به مصاحبه‌ها و سخناني از مرحوم بهمن جلالي و تني چند از عکاسان برجسته کشور با موضوع عکس و عکاسي اختصاص دارد.



سن عکاسان کودک شرکت‌کننده در اين جشنواره زير 12 سال، عکاسان نوجوان 12 تا 18 سال و عکاسان بزرگ‌سال بالاي 18 سال و موضوع عکاسي براي دو گروه سني اول و دوم، «آزاد» و سوم «کودک» تعيين شده بود.



همچنين قرار است هم زمان با برگزاري اين جشنواره کتاب نفيس ششمين جشنواره عکس کودک نيز رونمايي شود.


ششمين جشنواره عکس کودک در مرکزآفرينش‌هاي فرهنگي، هنري کانون در تهران واقع در خيابان حجاب برگزار مي‌شود.

نظر شما