دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۲۳۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي در موزه ملي آكرا، در پايتخت غنا با استقبال هنرمندان و مردم غنا افتتاح شد.

به گزارش شهر، نمايشگاه آثار رشته‌هاي كاريكاتور، عكس و پوستر سومين جشنواره تجسمي فجر با حضور سفير و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در غنا و معاون وزارت فرهنگ غنا در موزه ملي آكرا آغاز شد .

فرامرز لطيفي، سفير جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي، فرهنگي و هنري ايران پس از انقلاب اسلامي گفت: بخشي از دستاوردهاي هنري امروز در اين نمايشگاه ارائه شده است و با توجه به پيشينه فرهنگي دو كشور و تفاهم‌نامه امضاء شده، بستر مناسبي براي گسترش روابط فرهنگي ،‌هنري وجود دارد.

رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نيز با تأكيد بر تعامل فرهنگي، هنري ايران و غنا از وزارت فرهنگ غنا و معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري نمايشگاه آثار جشنواره تجسمي فجر در موزه ملي آكرا، قدرداني كرد. خانم ريبكا، معاون وزير فرهنگ غنا در اين مراسم گفت: تفاهم‌نامه بين دو كشور زمينه مبادلات گسترده و همكاري بيشتر در عرصه هنرهاي تجسمي را فراهم مي‌كند.

معاون وزير فرهنگ غنا با اشاره به سفر سال 2010 وزير فرهنگ غنا به ايران اظهار اميدواري كرد: اين برنامه‌ها موجب آشنايي بيشتر با هنر ايران و تعميق پيوند فرهنگي دو كشور خواهد شد.

همزمان با سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در آكرا، پايتخت غنا، هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اين كشور نيز برپا شد و آثار احسان قائمي و بابك حجازي در رشته‌هاي نگارگري و خوشنويسي ارائه شد.

سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر امروز در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح مي‌شود و آثار در هفت رشته رقابتي نقاشي، عكاسي، پوستر، خوشنويسي، نگارگري، سفال و سراميك و كاريكاتور و در رشته هنر جديد در بخش جنبي و آثار هنرمندان پيشكسوت و استادان در بخش جنبي در موزه هنرهاي معاصر تهران، فرهنگسراي نياوران ، موسسه فرهنگي هنري صبا، موزه فلسطين و مركز فرهنگي هنري انقلاب اسلامي (برج آزادي ) و 23 استان، جزيره كيش و شش كشور ارائه مي‌شود.


نظر شما