يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱
بر اساس نتايج مطالعه‌ي «استخراج روندهاي املاک» در سال 2011 بهترين شهرهاي اروپا براي سرمايه‌گذاري و توسعه‌ي املاک، استانبول، مونيخ و لندن هستند. با اين حال منتشرکنندگان اين مطالعه هشدار داده‌اند که مقررات دست و پاگير اروپا در کنار شدت گرفتن بحران بدهکاري و سخت‌گيري در اعطاي وام صنعت املاک در اروپا را براي سال 2011 به خطر مي‌اندازد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، گزارش منتشر شده از سوي موسسات «پرايس‌واتر هاوس کوپرز» و «اربن لند» شهرهاي استانبول، مونيخ و لندن را به ترتيب بهترين شهرهاي اروپا براي سرمايه‌گذاري در املاک و توسعه معرفي مي‌کند، شهرهاي دوبلين، آتن و بوداپست در اين رده‌بندي به عنوان بدترين شهرها از لحاظ سرمايه‌گذاري در مسکن معرفي شده‌اند.


اين گزارش از 27 شهر مهم اروپا تهيه شده‌است و با مصاحبه با سرمايه‌گذاران مسکن، متخصصين معاملات املاک و ساختمان‌سازان در اين شهرها فهرستي از بهترين هدف‌هاي سرمايه‌گذاران براي خريد و توسعه‌ي املاک در اين شهرها را منتشر کرده‌است.


استانبول که موفق شده‌است امسال در صدر جدول شهرهاي جذاب براي سرمايه‌گذاري مسکن قرار بگيرند، سال گذشته در مقام پنجم اين فهرست قرار داشت.


اين گزارش نسبت به آينده‌ي بازار مسکن در آلمان خوشبين است، به خصوص اين که چهار شهر از اين کشور يعني مونيخ، هامبورگ، برلين و فرانکفورت در بالاي فهرست رده‌بندي منتشر شده‌قرار گرفته‌اند.

متخصصين معاملات املاکي که براي اين مطالعه توسط محققين اين گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند نگراني‌هاي جدي‌اي نسبت به شهرهايي که خارج از محدوده‌ي ده شهر اول اين مطالعه قرار گرفته‌اند مطرح کرده‌اند.


اين گزارش پيش‌بيني مي‌کند که حتي در شهرهايي که وضعيت سرمايه‌گذاري و توسعه‌ي خوبي در جدول دارند، مجموع سرمايه‌گذاري به سوي ساختمان‌هاي بزرگ خواهد رفت.


ده شهر برتر اروپا براي سرمايه‌گذاري املاک:


1)  استانبول

2)  مونيخ

3)  لندن

4)  استکهلم

5)  پاريس

6)  هامبورگ

7)  برلين

8)  ورشو

9)  فرانکفورت

10)  زوريخ

نظر شما